• Beatrice124

När ska man göra ett gravtest efter intag av puregon och ovitrelle???

När ska man göra ett gravtest efter intag av puregon och ovitrelle???

Jag ville veta hur ni andra gjorde ert första gravtest och när ni plussade.
    Hur många dagar efter ägglossning gjorde ni ett gravtest och det visade positivt??

• Svar på tråden När ska man göra ett gravtest efter intag av puregon och ovitrelle???
  • Ladycocos

Ovitrelle KAN sitta i upp till 10 dagar. Min klinik sa att det är ur kroppen på 6 dagar

Efter båda mina IVFer har jag fått klara tydliga plus på ruvdag 9, som sen bara blivit starkare

• Beatrice124

Du blev gravid menar du på båda din IVF? Så vilken dag efter ägglossningsdagen ska man ta testet om man ska veta hundra procent säkert? på den 16 dagen eler 17?? För det har gått ca 16-17  dagar sen min ägglossningen med ovitrelle och det visar positivt på ett grav test. Betyder det att man är gravid då elr? Eler är det Ovitrelle som gör så att det blir positivt?

• Beatrice124
    Ladycocos skrev 2011-06-03 19:44:06 följande:
    Ovitrelle KAN sitta i upp till 10 dagar. Min klinik sa att det är ur kroppen på 6 dagar

Efter båda mina IVFer har jag fått klara tydliga plus på ruvdag 9, som sen bara blivit starkare
    Du blev gravid menar du på båda din IVF? Så vilken dag efter ägglossningsdagen ska man ta testet om man ska veta hundra procent säkert? på den 16 dagen eler 17?? För det har gått ca 16-17  dagar sen min ägglossningen med ovitrelle och det visar positivt på ett grav test. Betyder det att man är gravid då elr? Eler är det Ovitrelle som gör så att det blir positivt?
  • Ladycocos
    Beatrice124 skrev 2011-06-04 09:39:03 följande:
    Ja, jag har lyckats båda gångerna.

Om du får ett klart streck så länge som16-17 dagar efter Ovitrelle borde du ju utan tvekan kunna anse dig som gravid!

Har du tagit ett test idag?
  • Beatrice124
    Ladycocos skrev 2011-06-04 09:54:36 följande:
    Ja, jag har lyckats båda gångerna.

Om du får ett klart streck så länge som16-17 dagar efter Ovitrelle borde du ju utan tvekan kunna anse dig som gravid!

Har du tagit ett test idag?

Gud så kul!!

Jaa tog ett test på morgonen och det visade ett plus.

• smurfarna

Jag tog mitt test 11 dagar efter...testade dock innan för att se om det fanns ett plus..när det "falska" plusset var borta efter dag 7 så tog jag ett nytt på dag 11 som visade ett svagt plus..tog sedan ett till på dag 14 som visade ännu starkare..det har jag gjort båda gångerna..:)...stort grattis till dig!

• Beatrice124

HERREGUD !!

Jag tror inte att det är sant!

Jag gick och köpte 5 graviditetstest!! Och har en kvar jag har testat tre gånger igår och två gånger idag en på morgonen och en nu på kvällen.

Jag är rädd för att bli glad för att man inte vill att det ska hända nått.

Jag har en son som är 1 år och 9 månader ochhar försökt nu så länge att få ett syskon till honom så att dem kan leka och ha varandra.

Men han kom spontant och jag käkade pergotime i ca 1,4 månader för att få ett syskon och det hände ingenting. Sen så fick jag börja med puregon pen för första gången.

Shit jag kan inte tro det???!!!!!!!!!

• Ladycocos

Ja, jag vet precis hur svårt att förstå och omtumlande det är när man väl står där med strecket på stickan!
    Hur faskien kan en liten pappbit veta att jag är gravid!? 

Men nu sitter jag här med magen i vädret, två småbusar gömmer sig där inne, så stickan hade rätt..

• Beatrice124

Helt otroligt!! Så fantastiskt!!!

Grattisss till dig och dina tvillingar!!!

Helt otroligt att den där puregon pen sprutan verkligen funkade, Så kul att min pojke ska få ett syskon. Skrattande

Svar på tråden När ska man göra ett gravtest efter intag av puregon och ovitrelle???