• diigiidiidam

SMÄRTOR i rygg & mage efter förlossning

MÅSTE bara fråga om någon som har fött barn har haft värkliknande smärtor i mage/rygg efter förlossningen?
    Ja har drabbats av ngt sånt som gör SKIT ont, ville bara se om fler haft så efter sin förlossning??!
    Först tänkte jag ifall det hade något med epiduralen att göra, men då skulle väl inte smärtorna komma i ryggen också?
    Dom uppdagdas precis som värkar gör när man ska föda bara att dom kommer som ondast DIREKT det är nästan ingen förvarning om att det är på G och när man väl fått detta då kan man varken sitta/ligga och absolut Inte stå för då blir dom bara värre.. Orolig, kanske ska tillägga att det är snart 4veckor sen jag födde.

Tacksam för svar :)

• Svar på tråden SMÄRTOR i rygg & mage efter förlossning
  • Miia88

Ryggen hade jag ont i i ca 4-5 veckor, mest när jag skulle amma, tror att det var pga EDAn faktiskt, eller så ställer den om sig igen eftersom man inte har en tung mage att bära upp ;) . Nu har jag inga problem och sonen är 9 veckor =).

• sandrajonss0on

Hejsan! Lite märkligt att jag just kom in på detta då jag letar wfter svar på samma problem! Min dotter är snart 5 månader sen jag födde henne har jag haft "kramper" i magen/ryggen. Känns precis som om man ska föda igen. Dom kommer från ingenstans! Detta gör mig så orolig och jag är under kontroll av doktorn min med smärtstillande och så . Men tusan böir aldrig bra, , blir bara värre och värre!! Så tänkte fråga dig om du fått nå hjälp? Om det gått öcer eller nå?? Vore jätte tacksam för svar då min krop snart ej orkar mer och är så ledsen! Kram Sandra.

sandra
Svar på tråden SMÄRTOR i rygg & mage efter förlossning