• Fourz

Kungälv eller Tuve ?!

Till er som bor/bott i Kungalv eller Tuve. Vad tycker du ar bra respektive daligt? Skulle du rekommendera orten till andra familjer? 

Sexbarnsfarsa och en väldigt cool sådan! :D (ssoeap.blogg.se)
  • Svar på tråden Kungälv eller Tuve ?!
  • Kimona

Vet inte så mycket om Tuve, men bodde i Kungälv i 12 år. En liten stad, inte så mycket att göra men ganska fint på sommaren. Nära till landet och till storsta'n.

• Linda1976

Kungälv alla gånger. Om man nu måste välja. Jobbar man i Göteborg tycker jag, som är bortskämd med att bo centralt, att Kungälv är för långt bort. Och Tuve...är Tuve. Nejtack

Hellre Mölndal (där jag bor Eller bortåt Partille/Sävedalen eller utåt Frölunda (inte alla områden såklart) 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Snäckan666

Jag bor i Tuve sen 20 år tillbaka och trivs jättebra. Här är lugnt och fint.  Norums Höjd  är lite stökigare än övriga delar. Det negativa är att det  blivit  mycke droger det sista bland ungdomar här.

• bastardized

Tuve klingar inte gott och är på gränsen till Ghetto, Kungälv är mer seriöst i mina ögon och vissa delar riktigt fina.

• tjej87

Jag hade valt bort många områden på Hisingen som läget är nu, däribland Tuve... Hade mkt hellre bosatt mig i Kungälv än i Tuve iaf. Vill man ha närmare in till stan är dock Mölndal ett mkt bra alternativ tycker jag :)

• Modgun
    Snäckan666 skrev 2011-06-01 23:52:14 följande:
    Jag bor i Tuve sen 20 år tillbaka och trivs jättebra. Här är lugnt och fint. Norums Höjd är lite stökigare än övriga delar. Det negativa är att det blivit mycke droger det sista bland ungdomar här.
    Droger har flutit runt i tuve sedan 70. Så tuve är lika illa som biskopsgården och alla andra ghetton
  • EJai

usch vad tråkigt att ni ser så illa på tuve jag e uppvuxen här och har valt att flytta tb hit sen jag vart mamma. trivs super fint. Har aldrig sett droger som ett problem i min vardag då den förekommer överallt, Inget som visats uppe iallafall så jag kännt mig obekväm och tänker på ny boende miljö.. finns med all säkerhet säkert lika mkt skit i kungälv

• EJai

så det tolkas rätt. Droger finns överallt. Kungälv,tuve backa innestan..

• P  P  Potatisgris
    EJai skrev 2012-03-16 00:40:56 följande:
    så det tolkas rätt. Droger finns överallt. Kungälv,tuve backa innestan..
    Hehe, det finns droger över allt nu, om inte närmaste ghetto har det.
    Så finns det par knapptryckningar iväg.

Så knappast något att oroa sig vart man flyttar till.
    Möjligtvis en stuga på högfjällen, som du kan vara lite mer lugn :p
  • Karl Milton

Jag bor i Tuve och tycker det är väldigt fint, här är det inget stök och man bor inte bland massa bökigt folk. Fin natur och fina områden där svenska barnfamiljer oftast väljer att bosätta sig.

• Freddie K

Jag är född och uppvuxen i Tuve, men har inte varit där på flera år. När jag växte upp där var det bra. Jag har en liten förkärlek till Tuve. Nu bor jag i jävla Biskopsgården sen 15 år tillbaka. 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Tuve var bra)

Tuve var bra på 90-talet!...så med en tidsmaskin Tuve, helt klart. Utan tidsmaskin Kungälv.

Svar på tråden Kungälv eller Tuve ?!