• L i n n

Gåstol - bra eller anus?

Hur ligger det till nu då, fördröjer gåstolen barnets utveckling när det kommer till att lära sej gå?

Har tröttnat på att gå och bära runt på en nio kilos Lillfis som vägrar sitta i matstolen så vida det inte serveras mat.
    Och ligga på golvet? I don´t think so!!

Praktiskt värre vore det med en gåstol då, tänkte jag, så han kan vara med överallt utan att behöva sitta fastklistrad på min högra sida.

Kan väl inte vara så farligt? Eller?

• Svar på tråden Gåstol - bra eller anus?
  • Kya

om både du och ditt barn trivs med gå-stol, kör på det! det skadar nog knappast att ha honom där ibland. du har väl knappast tänkt ha han där varenda minut av hans vakentid?

F och L, mina stjärnor :)
  • SilverEmma

Men äldsta dottern var gåstolen GULD värd! Hon tyckte den var helfestlig och det gjorde att vi slapp roa ungen hela tiden. Minsta tjejen vägrade den totalt. Det var bara gallskrik så fort hon sattes i den...

De började båda två gå en vecka innan de fyllde ett år.

Fanny och Elliot...mina tjejer! <3
  • Pyris

Har för mig att jag läst någon stans att det handlar alltså om någon dag/dagar senare som det möjligtvis skulle handla om.
    Om han tycker det är roligt så spelar det väl inte någon roll.  

• anansie

Till oss sa BVC sköterskan att en gåstol kan fördröja barnets utveckling... Men jag har massa vänner vars barn haft gåstol och inte har dom tagit nån skada av det. 
    Vår flicka är bara drygt 4 månader så vi har inte kommit så långt som till gåstol..
    Vet många som haft en sån här annars och den är poppis
    www.hiko.se/Leksaker/Varugrupp/Baby/Lära-Gå/Micki-Lära-gå-vagn-Classic 

• Superkex

Ha! Min minsta älskade gåstolen förut. Nu när hon är snart 9 månader är det krypövningar som gäller. Testa och om det blir populärt får du händerna fria och en glad unge. Inte så illa väl?

• La Lola

Jag har 2 barn som båda använt gåstol.
    Den ena gick när hon var 14½ mån och den andra när hon var 11 mån. Helt normalt med andra ord.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Sophiebysophie

Våran son som idag är 2 år hade gåstol, det va guld värt! Han tyckte den va jätte kul!
    våran son är inte sen i någonting, snarare tvärtom! Han började gå ganska tidigt, lärde sig fort.
    Han är skit teknisk också, säger dom på dagis med.. så hämmas utvecklingen, det tror jag inte
    ett skvatt på! Kör på med gåstol!

• Sommar2

Har haft gåstol till mina två barn och den har varit guld värd, både barnen och jag älskade den:) Båda gick när de var 10 månader så inte blev dom sena i utvecklingen!

• Scillan

Kör på gåstolen om h*n gillar det. Min son provade gåstol första gången vid 6 månader och var fast. Han gick själv vid 9 månader så jag tror att det omöjligt kan försena utvecklingen särskilt mycket. Gåstolen var guld tyckte jag, då den resulterade i en glad unge som kunde röra sig fritt.

Svar på tråden Gåstol - bra eller anus?