• Emmi27

Byta blöja på café?

Kom på en sak som jag blev mycket irriterad på igår. Var och fikade med en kompis och på fiket satt det en mamma med sin bebis och sen nån kompis till mamman och säkert barnets mormor. Jag och min kompis har precis beställt varsin macka och kaffe och väntar på mackorna när vi ser att mamman byter blöja på ungen i soffan. Det finns en toalett men inget skötbord så jag kan förstår att nöden kanske inte har nån lag, men, straxt efter att bjöjan var bytt så började de göra sig i ordning för att gå, de vuxna skulle på muggen och så innan bara. När vi precis fått in maten så hör vi pruttljud. Mormorn som står och gör pruttljud på bebisens mage. Vafan! Folk äter!

De hade kunnat gå över till McDonalds som ligger på andra sidan gatan där det finns skötbord. Och att sitta och göra pruttljud när folk äter 2 meter bort, hur tänker man då? Hade god lust att säga "ursäkta med det där är inte så trevligt" men har fått inställningen att mammor och folk med barn inte förstår att deras gulligull och blöjbyte inte går före folks aptit...

• Svar på tråden Byta blöja på café?
  • Maroschka

Jag kan nog tycka att du är lite känslig Men så är vi ju alla olika antar jag.

Själv skulle jag inte alls reagera på om någon bytte blöja lite snabbt på sin bebis eller leker pruttljud medans jag sitter en bit bort och fikar och jag skulle aldrig komma på tanken att dom ska måsta packa ihop bebisen och springa över gatan

~Jakob 060415~ ~Olivia 080618~ ~~Vilda 101214~~
  • Danitra

Ha ha!

Du lever i ett samhälle där vi förökar oss och där små barn är en del av vardagen. Små barn mår bra av att få fräch blöja och av att bli busade med.

Att någon gör pruttljud på en bebismage tillhör väl det minst provocerande och störande när det gäller bebisar.

Vill du slippa uppleva detta är det nog bäst att fika hemma i fortsättningen.  

• Cailyn

Jag ser absolut inga problem med att mormodern gjorde pruttljud på bebisen, men jag skulle inte heller uppskatta om någon bytte blöja i soffan på fiket. Många gånger har jag fått byta blöja på golvet (har med ett mjukt skydd man kan lägga under bebisen och byta på, skulle självklart aldrig lägga barnet direkt på golvet).

• Dixie

"pruttljuden" i sig hade jag inte stört mig på - men man byter inte blöja på soffan på ett café................ 

• Emmi27
    Danitra skrev 2011-05-31 21:51:49 följande:
    Ha ha!

Du lever i ett samhälle där vi förökar oss och där små barn är en del av vardagen. Små barn mår bra av att få fräch blöja och av att bli busade med.

Att någon gör pruttljud på en bebismage tillhör väl det minst provocerande och störande när det gäller bebisar.

Vill du slippa uppleva detta är det nog bäst att fika hemma i fortsättningen.  
    Ja, barn är en del av vardagen, pruttljud när man äter borde inte behöva vara det. Jag sktier i bebisen, det fick i kombination med blöjbyten, mig att för en stund tappa aptiten. Dessutom är det inget barnvänligt café eftersom det inte finns skötbord på toaletten. Om man ändå ska gå därifrån kan man väl byta blöja på ett lämpligare ställe som ligger 1 minut därifrån. Men som vanligt så verkar det som att barnlösa människor inte har rätt till nånting så fort det är ett barn i närheten.
  • Emmi27
    Maroschka skrev 2011-05-31 21:51:17 följande:

Jag kan nog tycka att du är lite känslig Men så är vi ju alla olika antar jag.

Själv skulle jag inte alls reagera på om någon bytte blöja lite snabbt på sin bebis eller leker pruttljud medans jag sitter en bit bort och fikar och jag skulle aldrig komma på tanken att dom ska måsta packa ihop bebisen och springa över gatan

blöjbyte i kombination med tättföljande pruttljud när jag ska intaga en redig tonfiskmacka är för mig rätt otrevligt. Kanske jag är lite känslig, vad vet jag men jag tycker att man kan tänka sig lite för. Men det är nog för mycket begärt antagligen =/
  • Betty Boop

Pruttljuden hade jag inte brytt mig om. Däremot så byter man fan inte blöja mitt bland folk som sitter o äter! Det är inte de andra gästernas problem att det inte finns skötbord. 

Och nej, jag har inte egna barn, men däremot folkvett och allmän hyffs! 

• S vali s

"Pruttljudet" hade jag inte stört mig ett dugg på däremot kan jag tycka att man av hänsyn till andra inte byter blöja på barnet mitt där man sitter och fikar.

Även om det inte fanns skötbord på toaletten så borde det vara en självklarhet att gå undan när man byter blöjan, men efter att ha sett två mammor ( i samma sällskap ) byta blöjor mitt på bordet inne på en restaurang och sen placera de bytta blöjorna på sina brickor förvånar mig ingenting numera...

Den late får brått när det blir kväll
  • Maroschka
    Emmi27 skrev 2011-05-31 21:58:16 följande:
    blöjbyte i kombination med tättföljande pruttljud när jag ska intaga en redig tonfiskmacka är för mig rätt otrevligt. Kanske jag är lite känslig, vad vet jag men jag tycker att man kan tänka sig lite för. Men det är nog för mycket begärt antagligen =/
    TONFISKMACKA?! DET däremot är otrevligt
    ~Jakob 060415~ ~Olivia 080618~ ~~Vilda 101214~~
  • mamma0907

Håller med om att blöjbyte i soffa på café inte är helt OK, lite beroende på vad för sorts blöja det handlade om men jag skulle aldrig byta blöja på min son på fikets soffa. Precis som Cailyn har jag många gånger behövt byta på toagolvet, vilket jag så klart helst skulle slippa men måste man så måste man.

Pruttljuden förstår jag dock verkligen inte vad de skulle göra för er aptit...

Svar på tråden Byta blöja på café?