• logicalmind

kylskåp i rätt bredd och höjd finns inte!

jag blir tokig, jag har letat som en tok efter en ny kyl men de finns inte nån i rätt stl. den ska vara mellan 175 cm- 185 cm hög, mindre än 55 cm bred och 60 cm djup... men vart vi än tittat så finns de inte.... de värsta är att hittar vi ingen kyl kommer vi ¨få riva halva köket för att få plats med en kyl. hälst ska de ju inte vara nått rappel som går sönder efetr bara nått år!    suck

• Svar på tråden kylskåp i rätt bredd och höjd finns inte!
  • Rhoda Horswunce
    logicalmind skrev 2011-05-30 15:31:22 följande:
    tack!!      
    de är ett okänt märke för mej! vill inte ha nå rappel som går sönder eller nått sånt! måste googla =)
    Varsågod. Beko är ett polskt märke som under de senaste åren blivit stort i västeuropa. Jag har haft en ugn från Beko och den var helt ok.
  • Rhoda Horswunce

Eller nej, turkiskt är det förresten

• logicalmind

hittade dessa oxå
    2 Siemens KI38RA50 ,Bosch KIR38A50

får se va gubben säger om han vill beställa. de är tydligen svårt att få tag på ett skåp som är 55 bred...
    på expert lovade dom att ringa på förmiddagen men de behagade dom inte att göra!

• sommar2001
    logicalmind skrev 2011-05-30 15:49:28 följande:
    hittade dessa oxå
    2 Siemens KI38RA50 ,Bosch KIR38A50

får se va gubben säger om han vill beställa. de är tydligen svårt att få tag på ett skåp som är 55 bred...
    på expert lovade dom att ringa på förmiddagen men de behagade dom inte att göra!
    Det är gammal standard så det är inte lätt att hitta. Finns småskåp oxch kombinerade med frys. Ska du ha enbart kyl skulle jag satsa på det integrerade från Bosch eller Siemens, ta det billigaste eftersom att det är samma skåp under olika namn. Du får köpa till en kökslucka eftersom att skåpet saknar front men då kan du ju få det precis som du vill. Skulle inte köpa ett Beko för 5500 kr
  • logicalmind
    sommar2001 skrev 2011-05-31 23:20:29 följande:
    Det är gammal standard så det är inte lätt att hitta. Finns småskåp oxch kombinerade med frys. Ska du ha enbart kyl skulle jag satsa på det integrerade från Bosch eller Siemens, ta det billigaste eftersom att det är samma skåp under olika namn. Du får köpa till en kökslucka eftersom att skåpet saknar front men då kan du ju få det precis som du vill. Skulle inte köpa ett Beko för 5500 kr
    ja de är tydligen jätte svårt att hitta, han på expert hade ringt runt men inte fått tag på något, skulle tro att de får bli ett köp genom internet då vi bor í en liten by....

de funkar inte att köpa ett sånt skåp för vi har ingen dörr som skulle passa. köket vi har är ffrån 1952...
  • Suzy QX

Hade samma problem. Hade helst velat ha ett högre skåp men det fick bli 175. Köpte kombiskåpet från Bosch. Kapade köksluckan ovanför och satte in en egen hylla ovanför kylfrysen.

Har en frysbox i källaren också. Blir lite trångt annars. Men kylskåpet är lagom stort för mig.

Har också kök från 50-talet.

Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • logicalmind
    Suzy QX skrev 2011-06-01 15:45:43 följande:

Hade samma problem. Hade helst velat ha ett högre skåp men det fick bli 175. Köpte kombiskåpet från Bosch. Kapade köksluckan ovanför och satte in en egen hylla ovanför kylfrysen.

Har en frysbox i källaren också. Blir lite trångt annars. Men kylskåpet är lagom stort för mig.

Har också kök från 50-talet.

vi har ett delat nu. de funkar inte på 4 personer får inte plats med nån mat!
    jassikan skrev 2011-06-01 20:48:54 följande:
    Vitt
    www.tretti.se/vitvaror/kylskap/fristaende/gra...

Rostfritt

Höjd: 177 cm
    Bredd: 54 cm
    Djup: 60 cm

vill helst ha ett skåp av ett känt märke, känner att jag inte litar på dessa okända märken.
  • jassikan
    logicalmind skrev 2011-06-02 13:13:04 följande:
    vill helst ha ett skåp av ett känt märke, känner att jag inte litar på dessa okända märken.
    I mina ögon/öron är Gram ett känt märke.
    Är du ute efter ett speciellt märke är det nog enklast att kolla deras webbsidor för att se om de har något som passar. Och om inget annat höra med dem var du kan köpa den i så fall.
  • jassikan
    logicalmind skrev 2011-06-03 19:26:13 följande:
    det är ju om kyl/frys, vilket jag  inte ska ha. jag ska ha enbart kyl!
    Tror att "Idispidis" bara vill ge dig lite tips om vad som är bra i mängden av märken. Har en tillverkare gjort bra kyl/frys så är det ju troligt att de även gör bra kylskåp.
  • sommar2001
    jassikan skrev 2011-06-01 20:48:54 följande:
    Vitt

Rostfritt

Höjd: 177 cm
    Bredd: 54 cm
    Djup: 60 cm

Kollade bara länken till det vita skåpet men jag antar att det bara är färgen som skiljer. Utan att veta till 100% så skulle jag säga att detta är en av Grams nya modeller. Handtagen gar sett annorlunda ut förut. Hur som helst är det ett välkänt märke, har haft lite problem med att dörrarna suger fast för hårt på vissa modeller producerade för 2-3 år sedan. Annars har de inte fler fel än andra mer kända märken. Lyckades köpa en extrafrys just då men problemet löstes utan större problem. 

Vart i sverige bor du då?
    kolla priset på gränsbygdensköpcentrums internetsida 
  • logicalmind
    sommar2001 skrev 2011-06-03 21:16:59 följande:
    Kollade bara länken till det vita skåpet men jag antar att det bara är färgen som skiljer. Utan att veta till 100% så skulle jag säga att detta är en av Grams nya modeller. Handtagen gar sett annorlunda ut förut. Hur som helst är det ett välkänt märke, har haft lite problem med att dörrarna suger fast för hårt på vissa modeller producerade för 2-3 år sedan. Annars har de inte fler fel än andra mer kända märken. Lyckades köpa en extrafrys just då men problemet löstes utan större problem. 

Vart i sverige bor du då?
    kolla priset på gränsbygdensköpcentrums internetsida 
    ok! kollar ju inte på kylar så ofta så jag är nog inte så insatt!

bor i västerbotten i en liten by så här finns de inte så stort utbud!närmaste expert ligger 7 min bort och dom kunde inte hitta ett skåp i dom måtten vi ville ha/behöver!
Svar på tråden kylskåp i rätt bredd och höjd finns inte!