• Anonym

Är det OK att avbryta en graviditet om man väntar tvillingar och absolut inte vill ha det?

Nu blev rubriken lite väl lång... Men vad säger ni? Är det OKEJ att välja o göra abort om man får reda på att de finns mer än ett foster?

• Svar på tråden Är det OK att avbryta en graviditet om man väntar tvillingar och absolut inte vill ha det?
  • Anonym

Det får man ju bestämma helt själv. Jag hade INTE gjort det.

• Anonym

Det kan bara DU avgöra vad som är bäst för dig!
     undrar du vad andra tycker så lär du få massor av blandade svar!!
     om det vore JAG så skulle jag behålla! Lycka till

• Anonym (Fritt val)

Det ska väl inte spela någon roll. Du har dina personliga skäl till varför du inte vill behålla. Barn ska komma till världen av rätt anledning. Lycka till Solig

• Siriva

Det är väl lika mycket okej som abort när det finns ett foster. Det handlar ju om dig som mamma och din livssituation.

Det går ju att argumentera för och emot på alla sätt och vis men i grunden handlar det ju om din egen subjektiva upplevelse, känsla och bedömning av framtiden. Det kan ju andra ha åsikter om men det är du som bestämmer. 

• Anonym

Om du planerat blivit gravid tycker jag att det är en lite konstig anledning. Men valet är ditt.

• 3 barns mamma

Jag tycker inte det är okej på dom grunderna jag fick veta att jag väntade tvillingar och hade då blivit lämnad under graviditeten plus att jag har en son som blir 2 i augusti jag fick veta att det var två på rul men misstänkte redan i vecka 11 i min värd så fanns det inte att göra abort då vi valde att få ett barn till. Utifrån det du skriver så antar jag att ni vill ha barn? Kan även tillägga att jag inte ångrar mig en sekund att mina flickor kom det är inte jobbigare än ett barn bara att du får dubbel kärlek tillbaka.

• Anonym
    Anonym (Fritt val) skrev 2011-05-30 11:51:51 följande:
    Det ska väl inte spela någon roll. Du har dina personliga skäl till varför du inte vill behålla. Barn ska komma till världen av rätt anledning. Lycka till Solig
  • Annaloo

Jag skulle spontant säga att jag inte tycker det är ok att avbryta en graviditet enbart av den orsaken, men samtidigt att det ÄR ok att det är den som är gravid som tar beslutet.
    Det känns jättefel för mig, men det är ju bara den som är gravid som kan se hela bilden.

Svar på tråden Är det OK att avbryta en graviditet om man väntar tvillingar och absolut inte vill ha det?