• asdfghj

Kånken mini..hur gör man med axelremmarna??

När man drar ut axelremmarna till önskad längd blir det ju en bit över..vart gör man av den? Tänkte att man knäpper fast dom på samma ställe som dom satt från början med då blir det ju 2 fula öglor
    Hjälp!

• Svar på tråden Kånken mini..hur gör man med axelremmarna??
  • Kodia

Låter man dem inte hänga, så som man gör på andra ryggsäckar? (Så att man enkelt kan justera längden på axelremmarna efter hur mycket kläder man har på sig etc.)

• asdfghj

kanske man gör! haha men jag tyckte dom blev så himla långa då

• Kazeer
    asdfghj skrev 2011-05-29 21:06:41 följande:
    När man drar ut axelremmarna till önskad längd blir det ju en bit över..vart gör man av den? Tänkte att man knäpper fast dom på samma ställe som dom satt från början med då blir det ju 2 fula öglor
    Hjälp!
    Detta har jag funderat på till och från under det senaste året men jag får ge upp varje gång. Sonen får ha de där öglorna på sin ryggsäck.

Jag hoppas att det finns någon som har en bra lösning.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Kazeer
    Flickan och kråkan skrev 2011-05-29 21:16:24 följande:
    Här är en till med "öglor" . Jag trodde att det var jag som var lite smådum som missat något uppenbart .
    Det känns lite befriande att jag inte är ensam om den känslan
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • elinl

Dottern är fortf så pass liten så jag knyter remmarna runt midjan på henne.

• asdfghj

haha så det var fler i gänget om man bildgooglar verkar det ju som att vissa har löst det på något sätt

• asdfghj

hittade samma fråga på kånkens fb-sida, svaret blev

Hej Jason,

Kånken Mini användes från början främst av större barn och vuxna, vilket är anledningen att det inte finns något speciellt sätt att fästa upp remmen. Det man kan göra är att knäppa upp remmen i botten av axelremmen alternativt använda en liten elastisk snodd att fästa upp remmen. Detta är såklart inget perfekt lösning utan bara det som kan göras med dagens variant av Kånken Mini. Sedan kan man såklart också klippa remmen, bränna kanten och sy upp slutet. Men det kan vara tråkigt om man inte är helt säker att den bara kommer användas av små barn. Vi kikar på en enkel lösning för att rulla upp överflödig rem för kommande produktion men på era Kånken är en egen snodd det bästa alternativet.

Mvh
    Henrik

Så tydligen har vi inte missat nåt
  • Torelia

Jag har rullat den överflödiga remmen runt den remmen som går upp mot axlarna, längst ner liksom och sen knäppt fast den i knappen. Funkar skitbra!

Svar på tråden Kånken mini..hur gör man med axelremmarna??