• snöboll1

Utsatts för passiv rökning som barn?

Läste om en amerikansk studie där det stod att flickor som utsatts för passiv rökning som barn hade 80% större risk att drabbas av missfall. Själv har jag drabbats av fyra missfall och min pappa rökte inne och i bilen när jag var liten... Blev nyfiken att kolla hur det är för er andra här i tråden. Har en eller båda dina föräldrar rökt när du var liten?

• Svar på tråden Utsatts för passiv rökning som barn?
  • Clotilda

Min mamma är storrökare och har rökt under en sketen fläkt under hela min uppväxt. Fick ett missfall innan jag fick barn.

• TantMy

Båda mina förlädrar rökte inne och överallt...tills jag var runt 20 år  

• Ultima

Båda föräldrarna - och en hel del av deras ungänge - rökte under hela min uppväxt, inomhus och i bil mm. Var själv rökare i c.a 10 år... men har aldrig (veterligen) haft missfall... Så på mig stämmer det inte i alla fall.

• sissela

Föräldrarna rökte när jag var barn. Jag har  haft 2 ma och 2 mf.

• Ninninn

Min mamma rökte när hon var gravid med mig (helt jävla sjukt) och har rökt under fläkten och i dörr öppningen tills hon slutade för 6 år sedan!!!! Och jag har fått 5 st ma, tror ändå inte de har med hennes rökning att göra....

• snöboll1

Lite blandade svar, svårt att dra några slutsatser av det kanske :) . Blev lite fundersam när jag läste forskningsresultatet eftersom både min syster och jag fått flera mf/ma utan förklaring. Känns som det borde finnas ngn förklaring/gemensam nämnare...

• Vilaa

Oj, vad läskigt att tänka på. Min mamma rökte under hela graviditeten med mig och sedan rökte båda mina föräldrar friskt hela tiden inne hemma tills dess att jag flyttade hemifrån.

Har haft 4 missfall. Men innan dess en son utan problem.

• bubbel

Mamma rökte med mig i magen, och i huset under min uppväxt. Jag har en son men jag har även haft 1mf och 1ma. Har nu försökt bli gravida i 2år utan att lyckats... Tror absulut att det finns ett samband, dock utan att dömma henne för det! Den kunskapen om rökning fanns inte på 70-talet.

Svar på tråden Utsatts för passiv rökning som barn?