• Moa38

Mår ni oxå mer illa av progesteronvagiatorerna?

ja, frågan stod i rubriken : )

Jag mår mycket sämre och har fruktansvärt ont i tuttarna.
    Vet inte om detta är symptom på graviditeten i sig eller det är progesteronet som gör det?

Någon som känner likadant?

• Svar på tråden Mår ni oxå mer illa av progesteronvagiatorerna?
  • Lilla Jag

Vilken ruvardag är du på? Själv mådde jag pyton de första 4-5 dagarna när jag använde proggisarna... Men jag tror inte det berodde på dem utan på äggmognads-sprutan. Den inehåller ju grav.hormonet HCG, så jag tror jag mådda dåligt av den.

Kram, ( Jag är på ruvdag 6)

• Johnsson

Jag är bara fruktansvärt trött,ont i magen & vääääldigt öm i tuttarna...Inget illamående eller nåt sånt än...

• smuli

Hade väldigt ont i magen och visst spände det i brösten när jag tog vaggisar. Nu ca två veckor efter jag slutat med progesteronet är jag bara trött och anfådd och mår illa (kräks inte, men rapar utan dess like )! Har inte alls lika iont i magen och känner knappt av brösten alls, men det där är ju så olika...

Kram!

• MissBHaven

Jag mår både illa och har den mest fruktansvärda huvudvärk. Tillskriver det progesteronet här på 10 ruvardagen.

• Johnsson

Jag började med vaggisarna den 7/12,då märkte jag ingenting...inte illamående,inte ont i magen,littte ont i tuttarna,men inte alls som nu...

Nu ruvar jag på dag 3,jätteont i tuttarna,jätteont i magen emellanåt.& ett jäkla humör...

Vad kan detta bero på??Ruvningen??

• Moa38

Skönt att höra att det är fler som känner som jag : ) gör en alltid mer trygg.
    Känner även igen mig att jag har ont i magen, det drar och sliter vid äggstockarna och huvudvärken kommer smygande vid de mest otroliga tider!!!

Lite OT: Och jag som skulle vänta med att berätta för alla på jobb. Så som jag ser ut (spöke är förnamnet) så kan man inte dölja det mycket längre ; )

Lilla Jag och MissBHaven
    jag tar progesteronvagiatorer för att se om det kan hindra missfall. Har haft 3 st senaste 1,5 åren så det är därför vi skall prova detta eftersom alla värden de mätte vid utredningen på mig och min sabbo var alldeles normala.

• AnnaK

jag mådde illa och kunde inte äta och dricka vissa grejor när jag tog proggisarna. Hade även ont i brösten, så det kommer från proggisarna

• gonkis

När skulle ni börja med era progesteroner? Jag ska börja med mina efter att jag testat +, sa min gyn, men sen har jag läst om dom som borjat inna ägglossning också, varför är det så olika?

• Moa38

Gonkis

Jag skulle höra av mig till min gyn när jag testade plus för att börja med dem då.
    De som börjar vid ÄL är nog pga av provrörsbefruktning.
    Jag har haft MF ett par ggr innan så därför skulle jag ta progesteron denna gången för att se om det hjälper.

Svar på tråden Mår ni oxå mer illa av progesteronvagiatorerna?