• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hemlighålla barnets kön efter fl för alla?
  • Vinxen

Din länk funkar inte men jag antar att det är om det kanadensiska paret?! Isf har jag aldrig varit med om något så idiotiskt. Visst man behöver inte tvinga på sin dotter rosa eller barbie men man måste ju för fan låta barnet veta om det är tjej eller kille. Snacka om förvirring annars. Då är det ju nästan som att säga till barnet att ditt kön är fel och du ska lära dig vara mer som det andra könet som du inte är. Nä det där verkar bara sjukt märkligt!

• u77
    Vinxen skrev 2011-05-27 09:33:13 följande:
    Din länk funkar inte men jag antar att det är om det kanadensiska paret?! Isf har jag aldrig varit med om något så idiotiskt. Visst man behöver inte tvinga på sin dotter rosa eller barbie men man måste ju för fan låta barnet veta om det är tjej eller kille. Snacka om förvirring annars. Då är det ju nästan som att säga till barnet att ditt kön är fel och du ska lära dig vara mer som det andra könet som du inte är. Nä det där verkar bara sjukt märkligt!

Nemen, funkar den inte? hmm...jag får upp den?

Jaja, ja det är den artikeln som du skriver om som är länkad.

• Pia och Elna

Folk gör väl som de vill det var ett par i Sverige som gjorde samma för några år sedan jag såg om det på TV. Jag tycker dock att det kan bli like konstigt för syskonen de har ju inga svar på andras frågor om varför de inte vet m.m.

• Rhoda Horswunce

Jag tycker mest att det är ett väldigt märkligt tankesätt. Antagligen gör ju föräldrarna det för att de vill att folk ska lägga så liten vikt vid könet som möjligt, men effekten kommer att bli den motsatta tror jag. "Fel" tycker jag inte att det är så länge barnet är litet, men när barnet når den åldern då barn vanligtvis blir medvetna om vilket kön de tillhör och börjar identifiera sig med personer av samma kön så tycker jag nog att det är dags att sluta experimentera.

• 071001

Annat: Fel och fel vet jag inte, men jag tycker att det är störtlöjligt.

• Cornellia

Ser inte direkt något fel i det, speciellt inte när barnet är så litet.

Jag fattar inte vad folk har med det att göra?

BF 1/9 2011
  • Runguska

Vet inte riktigt, personlige skulle jag dock ha väldigt svårt att inte försäga mig!

• Rockan

Jag tycker varken det är rätt eller fel. Det känns väldigt mycket som ett icke-problem hur andra väljer att göra när det inte handlar om något direkt skadligt.

• Caranlachiel

Tycker inte det är fel, men skulle inte gjort så själv. Dock lekte vi med tanken att hemlighålla det i ett par veckors tid, just för att vi inte tyckte att det borde spela någon roll. Vi störde oss på att det är den första frågan man får efter förlossningen: "Vad blev det?". Vi ville svara "Ett barn" kort och gott. Men det gjorde vi inte, vi föll för grupptrycket.

BF 16 november
  • SjälvaJag

Det är upp till varje förälder, jag anser bara att om man tar ett sådant beslut inte ska förvänta sig positiva reaktioner när de vet hur provocernade det kan vara för människor. Orkar man och vill så visst.

Svar på tråden Hemlighålla barnets kön efter fl för alla?