Sluta amma min 15 månaders flicka! HJÄÄÄÄLP
Jag behöver alla tips och råd som jag kan få! Jag har en flicka på 15 månader som är hysteriskt besatt av tutten, vi började ge henne mat runt 5-6 månaders ålder, coh det funkade bra under ett par månader, sedan blev hon sjuk (inget allvarligt) och jag ammade henne mer då än innnan, min sambo kunde lägga henne på kvällen utan problem men nu funkar det inte alls, hon ska bara ha tutten, så fort hon ser mig drar hon ner händerna i tröjan på mig, (har provat polo, hon kommer in hur som helst om jag inte tar bort henne) . Jag har en sambo som mer än gärna tar över och hjälper mig att sluta amma, men jag är så blödig och får så ont i hjärtat när hon blir ledsen och förbannad... jag behöver itne höra att hon är för stor för att ammas, inga onödiga kommerntarar, bara tips från mammor som varit i samma sits, då mammor i min sits är de enda som vet vad jag menar och jag vill veta hur ni gjort? Jag ammar henne också på natten när hon vaknar till, vilket hon gör 3-4 gng per natt, och i bladn känns det som om jag amamr henne heeeela morgonen.. hon tar napp, gillar det, men INTE när det är dags att sova, då kastar hon den långt bort! HJälp mig?? Måste få sova en hel natt och jag är faktiskt trött på att amma nu! Skulle gärna gå ut och äta middag med mina tjejkompisar och veta att dom har det bra hemma, låsa upp fotbojjan liksom.. Långt inlägg, men snälla hjälp!