Hjälp
Hej! Söker er i Göteborg som gjort äggdonation utomlands! Behöver tips på bra läkare som kan utföra de tester som behövs, utan att det kostar skjortan!
Hej
Semlamaräng
Hej! Söker er i Göteborg som gjort äggdonation utomlands! Behöver tips på bra läkare som kan utföra de tester som behövs, utan att det kostar skjortan!
Hej
Semlamaräng
Hej,
Även jag bor i Göteborg och planerar att göra äggdonation utomlands (i Riga). Jag är i samma situation som dig och håller precis på att söker läkare som kan hjälpa oss med förberedelser inför donationen. Har fått ett par tips. En som jag har varit i kontakt med som kan hjälpa oss med prover, UL och förhoppningsvis också skriva ut mediciner. Vet inte än vad det kommer att kosta än. Ska ringa nästa vecka för att få lite mer information. Inboxa mig gärna om du vill ha mer information.
Hej!
Gjorde äggdonation på AVA kliniken i Riga i januari och är nu gravid i v.22. Jag har tidigare gått på Carlanderska och när det blev aktuellt med äggdonation hjälpte dom mig med alla ultraljud och provtagningar därifrån. All personal på Carlanderska är helt underbara och oerhört kunniga. Ultraljudet kostade 1000:- / gång. Man behöver göra ultraljud 2 gånger innan äggdonation för att kolla slemhinnan mm och om man blir gravid 1 gång i v. 7. Högkostnadsskyddet gäller inte vid behandling utomlands, men medicinen är billigare än vid insemination och IVF. Detta beror bl.a på att man vid äggdonation bara tar 1 spruta och sedan tabletter och vagitorer. Blodprover får man också betala, men det är inte så jättemycket. Har det gått mer än 6 månader sedan man tog HIV, syfilis, sköldkörtel tester mm, så vill AVA kliniken att man tar om dom. AVA kliniken i Riga är också jättebra och professionella, det är bara att ringa när man har frågor så får man svar direkt.
Lycka Till!