• MillaGirly

Britax two-way

Kan man använda en britax two-way åt en flicka som är nästan 11 månader men väger bara 7,8 kg. På deras hemsida står det såhär:

Vikt 9kg - 25kg Ålder 9m - 6år
    ??

• Svar på tråden Britax two-way
  • Tjollabolla

Jag skulle inte haft en Two Way till en sån liten... Vi köpte den när vår son var strax över 2 och han satt inte jättebra i den då. Den känns väldigt oskyddad till en sån liten....

♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lia 12/2 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • MillaGirly
    Lantani skrev 2011-05-25 07:06:02 följande:
    Testa henne i en sådan. Sålänge bältet över axeln och så sitter bra så kan du.
    Annars kan du alltid maila robert bell på säkerhetsbutiken, han är superduktig!

www.sakerhetsbutiken.se/drbob.php
    Ska testa.
    Tjollabolla skrev 2011-05-25 07:12:24 följande:
    Jag skulle inte haft en Two Way till en sån liten... Vi köpte den när vår son var strax över 2 och han satt inte jättebra i den då. Den känns väldigt oskyddad till en sån liten....
    Vi har en Britax hi-way i vår egentliga bil, men behöver en bilstol också till vår andra bil som används väldigt sällan. och eftersom vi får låna en two-way känns det lite onödigt att köpa nån annan ifall det här går
  • Tjollabolla
    MillaGirly skrev 2011-05-25 07:16:34 följande:
    Ska testa.
    Tjollabolla skrev 2011-05-25 07:12:24 följande:
    Vi har en Britax hi-way i vår egentliga bil, men behöver en bilstol också till vår andra bil som används väldigt sällan. och eftersom vi får låna en two-way känns det lite onödigt att köpa nån annan ifall det här går
    Ja då förstår jag! Ja det funkar väl kanske nån gång ibland och korta turer. Godkänd är den ju, men som sagt, sonen satt inte bra i den när vi bytte och då var han över 2.
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lia 12/2 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Helene 907

jag använder en sådan till min son, och han sitter jättebra i den ! vi köpte den när han var ca 10 mån gammal.

• Höstbebis2010

Vi har köpt en sån. Sonen är bara 6 månader än, men väger lite över 9 kilo. Tänker väl oss att vänta nån månad till innan vi börjar använda den, men när vi provat att sätta honom i den här hemma så tycker jag han sitter bra i den.

Svar på tråden Britax two-way