• krickidickan

Leker med bältet vid fötterna!!

Hej

Har en acta graco duoflex xtp. Barnet sitter bakåtvänt i framsätet och är 98cm och väger 15 kilo. Hon får tag i bilbältet vid fötterna och leker med det, Någon som vart med om det? Jag var förbi där jag köpte den och dom tyckte den var monterad rätt. Jag är rädd för att det påverkar säkerheten. Funderat på att sätta henne bak bakåtvänt men då får ingen plats i framsätet. Om 5mån får jag desutom en liten till. Känns som jag måste köpa ny bil för att ha båda bakåtvänt, men samtidigt tycker jag andra klarar sig som har kombi. Ska tilläga att vi har en på 8år med. 

• Svar på tråden Leker med bältet vid fötterna!!
  • cicci85

Min son fyller snart 3 år och gör likadant med bältet. Men det funkar bra att säga till honom att man inte får göra så, han får bara känna på det men inte ta tag i det...

Duoflex tar ju upp galet mycket plats om man har den i bak, men om du har den i bak kan du ju ha babyskyddet i fram, det brukar få plats. Jag hade duoflex i framsätet till bebben och stora barnet bak i Britax Twoway tills han vägde 25 kg.

• Liten Karin

Vår son sitter bak och han gör likadant. Känns som det inte går att göra ngt annat än att säga till och avleda. (Vi har en liten som sitter i babyskydd fram. De får precis plats båda stolarna och då har vi bas till babyskyddet. Tar man bort den blir det nog mer plats.)

David augusti 2008 & Anton mars 2011
  • krickidickan

Ok, då är jag inte ensam om det iaf! Stolen ska ju räcka länge bakåtvänt, men själv undrar jag hur länge de kommer hålla med tanke på benen.

• cicci85
    krickidickan skrev 2011-05-23 20:12:54 följande:
    Ok, då är jag inte ensam om det iaf! Stolen ska ju räcka länge bakåtvänt, men själv undrar jag hur länge de kommer hålla med tanke på benen.
    Tycker du det är dåligt med benplats? Jag tycker det var riktigt bra benplats! Men den var urväxt på längden innan vikten och innan han fyllt 5 år. Så den räcker inte så värst länge bakåtvänt, men att det skulle varaa trångt för benen gör inget! Britax Twoway är en rymligare stol som verkligen funakr bakåtvänd tills barnet väger 25 kg och är ca 125 cm.
  • Mariohn

Att köpa en ny bil känns lite mer drastiskt än att köpa en ny bilstol? Om det nu skulle kunna hjälpa. 

Svar på tråden Leker med bältet vid fötterna!!