• Moet

Flaska som funkar till glupsk liten kille

Önskar få tips om hur jag ska få detta med flaskmatning att fungera. Min son ammar , men jag vilja kunna ge mat med flaska också för att få vila brösten lite samt kunna vara hemifrån utan att oroa mig för att han är hungrig.

Problemet är att det rinner över hela tiden, alltså när han suger från nappflaskan så rinner det ut ur munnen. Det är som om han får i sig för mycket och inte kan svälja allt.  O när han får i sig "sätter han i halsen" för det blir för mycket. Han är bara 6v men jag hade samma problem med hans storebror .. Har provat alla möjliga flaskor men det funkar inte. Någon mer med samma problem? Tips hur jag kan få det att fungera...

Senaste inköpet var medela calma som ska vara så fantastisk...men funkade inte för oss :(

• Svar på tråden Flaska som funkar till glupsk liten kille
  • inrama81
    tideloo skrev 2011-05-23 13:07:17 följande:
    Dr Browns flaskor är jättebra!
    Bästa flaskorna! Har testat "alla" men Dr Brown´s är dom enda han får jobba lite med att suga ur. (Napp strl 1)Skrattande
  • Linneina

Vår dotter har haft samma problem, men med Dr Browns flaskor har vi inte haft det problemet. Hon kan styra farten på maten bättre då.

• Fru Karlsson

Vi har mam first bottle.Med minsta hålet men ska byta till napp nr 2 nu när han blir två månader.
    Tror också du har för stort hål i flaskan.Det är jätteviktigt att det inte kommer för fort och att det är rätt storlek på nappens hål.Annars sväljer bebisen för mycket luft och får ont i magen.

• Maariiia

Mam´s anticolicflaskor fungerar toppen på vår tjej! Dr brown fungerar inte alls på vår tjej, hon blir bara arg för att det går för långsamt.

Svar på tråden Flaska som funkar till glupsk liten kille