Mamman76 skrev 2011-05-22 19:11:26 följande:
När blev ni gravida efter x-operation? Tog ni bort någon äggledare? Vad sa era gyn.läkare om era chanser med bara en äggledare?
Opereradesakut för ca 1v sen och de tog bort en äggledare. Känner sorg, hopplöshet och orättvisa
. Någon med en solskenshistoria om bebis efter en x op.?
Hej, känner med dig. opererades för en månad sedan och var tvungen att ta bort vänstra äggledare.
Läkarn sa till mig att det bar var att börja försöka så fort man känner sig ok i buken och givetvis att mensen ahr kommit. Han sa att jag fortfarande kan bli gravid, men han sa inte hur stor chanserna är...bar aatt jag måste ta kontakt med läkare så fort jag misstänker att jag är gravid igen.
Jag väntar på min mens nu, men jag tror vi vill vänta ett litet tag även om vi vill ha barn båda två.
Jag vet precis hur du känner dig, man känner sig värdelös o det känns som om det aödrig kommer funka igen.
Jag har en kompis kompis vars ena äggledare togs bort och hon har i dag 2 barn

så det funkar ju..men jag tror att oron kommer finnas där ännu mer om man blir gravid igen..tyvärr..men då är det jusom sagt skönt att ha läkaren med sig från start.
Hopps du mår lite bättre idag, det går upp och ner med just alla känslor.....jag gråter en skvätt då & då..men jag tänker inte ge upp & det ska inte du heller.
Stor KRam till dig.