• Kicki86girl

Har ni erfarenheter av "Hälsans förskola"?

Undrar ifall det är någon här som har erfarenheter av "Hälsans förskola" och som vill dela med sig av dessa?

• Svar på tråden Har ni erfarenheter av "Hälsans förskola"?
  • snigeln

Undvik Hälsans Förskola! De är bara intresserad av att tjäna pengar och lyssnar inte på oss föräldrar. Efter att ha träffat ägarna har jag inget förtroende för hur de driver sin förskola och jag har ingen lust att lämna mina barn hos dom! Framförallt sättet de pratade med oss gjorde mig så arg. Nedsättande och utan förståelse har de förstört vår underbara förskola!

• AOB

Bara god erfarenhet från Älvsjö. Lite turbulent under våren då nya ägarna precis tog över men nu är vi nöjda. Nya engagerade pedagoger har börjat och vi känner oss väl bemötta av dem. Rekommenderas!

• Kicki86girl
    snigeln skrev 2011-08-01 08:54:38 följande:
    Undvik Hälsans Förskola! De är bara intresserad av att tjäna pengar och lyssnar inte på oss föräldrar. Efter att ha träffat ägarna har jag inget förtroende för hur de driver sin förskola och jag har ingen lust att lämna mina barn hos dom! Framförallt sättet de pratade med oss gjorde mig så arg. Nedsättande och utan förståelse har de förstört vår underbara förskola!

Okej, vad hände när de nya ägarna tog över då?

AOB: Du skrev att det har börjat nya engagerade pedagoger, vad hände med de som redan jobbade där innan ägarbytet?  
  • Sara 1978

Dom "gamla" pedagogerna blev uppsagda...

• AOB

Sara, det där var missvisande skulle jag säga. Flera pedagoger valde väl ändå själva att söka nya arbeten efter kort tid?
    Någon valde att stanna kvar och ge nya ägarna en chans.

• Sara 1978

Inte alls missvisande..det var ju så det var.!!!!!!!!!! Rekommenderar absolut INTE denna förskola till föräldrar..varken i älvsjö eller någon anna stans då dom har dåligt ryckte på flera ställen.

• maria friberg

Hej!

Jag heter Maria Friberg och är förskolechef på Hälsans Förskola Mockasinen i Älvsjö. Jag började arbeta här hösten 2011 och tillträdde som förskolechef i januari nu i år.

Jag känner inte alls igen de negativa kommentarerna, men jag välkomnar alla föräldrar att titta in på www.halsansförskola.se, ringa eller maila mig eller komma förbi på visning och få sin egen känsla för vår förskola.  

Den här terminen startade vi Mockasinens föräldraråd och vi har bland annat hjälpts åt att skapa fler meningsfulla aktiviteter för barnen på vår gård. Vi har snickrat ett fint staffli, satt upp en vatten- och kulbana med rör, målat och bytt rigg på vår sandlådebåt och iordningställde ett utomhuskök till barnen. Trots regnväder så var det en eftermiddag som gick i glädjen och kreativitetens tecken. På hemsidan finns lite filmer från fixardagen och från vår verksamhet.

Vi tror på ett lustfyllt lärande och att vi alla mår bra av att vara ute varje dag och röra på oss mycket. Vi jobbar också mycket med språk, sång och musik.

Varmt välkomna till oss!

Med vänlig hälsning
    Maria Friberg, förskolechef Hälsans Förskola Mockasinen i Älvsjö

Svar på tråden Har ni erfarenheter av "Hälsans förskola"?