Skulle du föredra att Sverige inte var en "mångkultur"?
Tycker du att Sverige ska vara ett så kallat mångkulturellt samhälle, eller skulle du föredra att inte Socialdemokraterna mfl. påbörjade den stora invandringspolitiken på 60-talet?
Tycker du att Sverige ska vara ett så kallat mångkulturellt samhälle, eller skulle du föredra att inte Socialdemokraterna mfl. påbörjade den stora invandringspolitiken på 60-talet?
Nej jag tycker viss invandring är bra, men vi måste bli bättre på att ge dom bra förutsättningar för att lyckas!
Sen tycker jag kulturellt att jag har lite att lära mig av andra kulturer! Tycker det är fint i de kulturer där man tar hand om heeela sin familj, att man tar hand om sina äldre och att hela släkten är med och hjälper till att uppfostra barnen :)
eftersom frågan nu gäller kultur så är ju det berikande.
Jag har sett inlägg som antyder att "mångkultur" ska tolkas på det sätt som främlingsfientliga använder ordet, som något per definition negativt. I så fall är ju tråden fullkomligt ointressant eftersom den bara är till för dessa att spy sina fördomar i.
Tolkar man däremot mångkultur som något positivt, vilket jag gör, så är svaret "Nej, jag skulle inte föredra att Sverige inte var en mångkultur" Kulturer som är öppna för att ta till sig influenser från andra kulturer har större chans att överleva än de som inte gör det.