Barnlängtan och PCO. När ska man söka hjälp?
Hej!
Jag fick för många år sedan diagnosen PCO. Anledningen till att jag sökte läkare då var att jag bara hade haft mens ett par gånger i mitt liv, och då med många månaders mellanrum. Jag har inga andra typiska symptom på PCO. Sedan jag fick diagnosen har jag ätit p-piller, först enbart som behandling.
Nu har jag och min man bestämt oss för att skaffa barn och jag slutade med mina p-piller för en dryg månad sedan. Efter ca 2 veckor utan p-piller fick jag under ca två-tre dagar molvärk i nedre delen av magen och i ländryggen och kände mig kissnödig väldigt ofta. Hoppades på att det var en ägglossning som jag kände av men ägglossningstesterna som jag gör varje dag har hela tiden varit negativa. Har inte heller fått någon blödning. Känner någon igen sig i att ha liknande symptom som alltså inte var ägglossning?
Jag har nu börjat fundera på när man i min situation kan söka hjälp för att trigga igång ägglossningen. Har mycket begränsad förhoppning om att det kommer igång av sig själv. Någon som har erfarenhet kring det?
Tacksam om ni delar med er av era tankar och erfarenheter!