midnightmoon skrev 2011-05-19 06:22:01 följande:
Kan ni inte berätta hur förlossningen var och tiden på neo? När fick ni åka hem? Behövde bebisen extra syre, cpap mm?
Anledningen till jag frågar är att jag riskerar att få prematurt igen, fick min dotter i v.34 pga vattenavgång, hon behövde aldrig något extra mer än värmebädden i 2 dagar. 5 dagar efter förlossningen fick vi åka hem
Nu går jag på extra kontroller på spec mvc och tar en vecka i taget, man tror att även denna bebisen kommer att födas för tidigt då jag har en viss påverkan på livmodertappen och livmoderhalsen har kortats ner..
Så berätta gärna om era upplevelser
Hej!
Min förlossning tog från det att jag började krysta till att han vr framme 3 timmar. Min son föddes i vecka 34+1 hans alla organ var välutvecklade och han behövde inget syre men han föddes med avsaknad matstrupe så han fick bara vistas på NEO över natten för att sedan dagen efter han föddes opereras och spendera helgen fredag-söndag på IVA och sedan vårdades han på vårdavdelning 29 april t.o.m 17 juni i år. Nu mår han relativt bra, vistas då och då på sjukhus då han blir lätt sjuk. Provade barnmat för första gången igår men vi håller oss nog till välling ett bra tag till så får vi prata med läkarna lite mer om hur vi ska göra med den biten. Jag måste erkänna att tanken på ett till barn är lockande för min del men rädslan att det ska bli ytterligare ett prematurbarn är stor vad vet man som 25 åring och första gångs mamma? Svårt att hoppas. Man tar vara på alla stunder man får med sina barn. Då min son varit nära döden en gång (för mycket) så lär man sig som förälder att värdesätta och uppskatta sitt barn.