• Anonym (Jag bryr mig.)

Brister hos socialtjänsten i norrtälje..!!

Hej, är en mamma som undrar om det finns folk som haft/har kontakt med socialtjänsten i norrtälje gällande barn, som kanske fått barn omhändertagna, LVU-placerade, illa behandlade, känt sig osynliga eller inte känt att norrtälje kommun lyssnat och/eller sett till familjen bästa,,,

Oavsett om det gäller nu i tiden eller bakåt i tiden.

Jag hoppad att du/ni vågar gå vidare å få upprättelse, ja skall sätta igång en process för att visa hut socialtjänsten i norrtälje brustit i mitt ärende, men även i fler ärenden där familjer fått barn omhändertagna på felaktiga grunder, tjänstefel eller på ett illa och ej korrekt sätt..

Man kan vara anonyma om man vill....

Ni behövs, Norrtälje kommun får inte fortsätta bete sig såhär....!

(skriv här på tråden, ni som vill, orkar å vågar får mina kontaktuppgifter.)

• Svar på tråden Brister hos socialtjänsten i norrtälje..!!
  • Dalton

Vad har hänt?
    Med process, menar du anmälan till socialstyrelsen?

• ylledylle

Kontakta gärna mig via min inbox.

• Anonym (insatt)
    Anonym (Jag bryr mig.) skrev 2011-05-18 20:46:25 följande:
    Hej, är en mamma som undrar om det finns folk som haft/har kontakt med socialtjänsten i norrtälje gällande barn, som kanske fått barn omhändertagna, LVU-placerade, illa behandlade, känt sig osynliga eller inte känt att norrtälje kommun lyssnat och/eller sett till familjen bästa,,,

Jag hoppad att du/ni vågar gå vidare å få upprättelse, ja skall sätta igång en process för att visa hut socialtjänsten i norrtälje brustit i mitt ärende, men även i fler ärenden där familjer fått barn omhändertagna på felaktiga grunder, tjänstefel eller på ett illa och ej korrekt sätt..

Socialtjänsten, vare sig i Norrtälje eller någon annanstans, för ta beslut om stadigvarande vård enligt LVU ....
  • Dr Mupp

Socialtjänsten tar inga belsut ang LVU.

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • Anonym (Jag bryr mig.)
    Dr Mupp skrev 2011-05-21 22:51:40 följande:
    Socialtjänsten tar inga belsut ang LVU.
    Nej det gör dom inte,,,men de e dom i första hand som rekkomenderar att det skall tas ett LVU och söker om det hos nämnden...
  • Anonym (insatt)
    Anonym (Jag bryr mig.) skrev 2011-05-26 20:49:06 följande:
    Nej det gör dom inte,,,men de e dom i första hand som rekkomenderar att det skall tas ett LVU och söker om det hos nämnden...
    Fel igen! Socialsekreterare kan inte söka hos nämnden om LVU. Det får nämligen inte heller socialnämnden besluta om, utan enbart domstol!
  • Anonym
    Anonym (insatt) skrev 2011-05-26 22:04:53 följande:
    Fel igen! Socialsekreterare kan inte söka hos nämnden om LVU. Det får nämligen inte heller socialnämnden besluta om, utan enbart domstol!
    Ferl igen. Ett första, akut LVU kan göras direkt med socchefens godkännande. Detta ska sen hålla i nämnden. Ärendet ska sen upp i förvaltningsrätten inom någon vecka och för att LVU ska fastställas så krävs det domstolens bifall.
  • Anonym (insatt)
    Anonym skrev 2011-05-26 22:13:54 följande:
    Ferl igen. Ett första, akut LVU kan göras direkt med socchefens godkännande. Detta ska sen hålla i nämnden. Ärendet ska sen upp i förvaltningsrätten inom någon vecka och för att LVU ska fastställas så krävs det domstolens bifall.
    Exakt, LVU "överprövas" alltid i domstol! Man undrar varför man så sällan läser kritik emot dem som faktiskt beslutar!!??
  • Anonym (Jag bryr mig.)
    Anonym (insatt) skrev 2011-05-26 22:04:53 följande:
    JOOOOOO,,,det kan dom visst,,,, soc har ansökt om omedelbart LVU via nämnden som beviljade deras ansökan, därifrån hamnade vi i förvaltningsrätten och väntar besked...

jag har suttit i nämndemötena 2 ggr,,,ja fick besluten från nämnden 2 ggr, där ordföranden skrev under på att ett LVU skulle finns på barnet och att man sen skall pröva det i förvaltningsrätten,
  • Anonym (insatt)
    Anonym (Jag bryr mig.) skrev 2011-05-26 22:30:07 följande:
    JOOOOOO,,,det kan dom visst,,,, soc har ansökt om omedelbart LVU via nämnden som beviljade deras ansökan, därifrån hamnade vi i förvaltningsrätten och väntar besked...

jag har suttit i nämndemötena 2 ggr,,,ja fick besluten från nämnden 2 ggr, där ordföranden skrev under på att ett LVU skulle finns på barnet och att man sen skall pröva det i förvaltningsrätten,
    Ja, men det beslutet innebär ju en ANSÖKAN hos förvaltningsrätten om vård enl LVU. Inte ett slutgiltigt beslut om stadigvarande vård enligt LVU! Eller så togs ett beslut om akut omhändertagande enligt LVU, men det gäller, som någon skrev ovan, högst en vecka ... inom den tiden skall det fastställas av domstol!
    Lite oklart vilken typ av beslut du menar ...
  • Pernilla 868

Hej!

Jag sitter i en liknande situvation med socialtjänsten i norrtälje. Dom är ta mig fan inte kloka i huvudet och någon interligenskvot är synd att ge dom beröm för.
    Läste ditt inlägg och skulle vilja komma i kontakt med dig, vet ej hur bara.
    Skulle vilja diskutera mycket med dig då jag nu håller på att strida med dom via en annan väg som jag tror skulle vara dig till hjälp.
    Och jag vågar slå dom jävlarna under fotleden och jag är villig att gå hur långt som helst för detta.
    Som sagt jag vet inte hur jag skall komma i kontakt med dig men hoppas att du vet det.
    Kämpa på
    Mvh Pillan

• Ska det vara så

Har oxå blivit fråntagen mina barn pga ja det vet dom inte så här 10 år efter pappan och jag separera och dom lyssna på hanns svammel till barnens bästa sa dom och nu har dom bett mig om ursäkt men vad hjälper det mina barn som missat sin mamma i tio år

• Zlatan10

Hej jag har blivit kränkt under många år av socialtjänsten, mina barn tvångsomhändertogs enligt LVU bara för att jag har epilepsi. Dom har hela tiden hittat på en massa saker som inte alls skämmer överrens med verkligheten. Har blivit nedvärderad som mamma, jag får helt enkelt inte vara mamma överhuvudtaget..

• mormor2

Jag skulle också vilja komma i kontakt med Anonym har problem med soc som har solplacerat mina barnbarn o jag har ingen rätt alls till dom verkar det som

• Dr Mupp
    mormor2 skrev 2015-03-31 22:10:41 följande:

Jag skulle också vilja komma i kontakt med Anonym har problem med soc som har solplacerat mina barnbarn o jag har ingen rätt alls till dom verkar det som

Nej som mormor har du ingen rätt till dina barnbarn. De kan eventuellt ha rätt dig, men det förutsätter att du varit väldigt närvarande i deras liv tex att de och deras mamma bott hemma hos dig.
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Jag bryr mig.) skrev 2011-05-18 20:46:25 följande:

Varför har du fått dina barn omhändertagna?
Svar på tråden Brister hos socialtjänsten i norrtälje..!!