• Jenny 534

Singel & mammalängtan!

Hej alla! Är ny här på FL, men tänkte ge det en chans.

Jag är en singeltjej på 32 år som planerar att åka till Danmark för insemination i höst! Söker andra i samma sits. Gärna bi/homo. Jag har tidigare haft relationer med män men de senaste tio åren bara med kvinnor. Nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra eftersom jag så himla gärna vill ha barn. Men samtidigt vill jag ju inte vara singel & gå igenom allt själv. Hur lätt kommer det vara att träffa nån när jag har en liten bebis liksom & hur klarar man av vardagslivet? Nån som har erfarenhet som kan lugna mig? Jag är beredd på att det kommer bli skitjobbigt men huuuur underbart som helst samtidigt.  

Eftersom jag redan tänkt och räknat på allt och bestämt mig för att jag är tillräckligt stark och har stöttning för att skaffa barn ensam, känns det ju lite fel att gå ut o "ragga" nu.. Liksom "hej jag tänker skaffa barn, ska du vara med"?! Blir ju kanske lite galet *S* Men hur gör man då. Tycle att jag är för gammal för att vänta, tänk om jag inte träffar Mr/Ms right innan jag är för gammal för att få barn?! Det skulle jag inte vilja.. 

Vet nån vart man hittar andra i samma sits. Känner redan till Femmis som är helt underbara men söker sidor där man kanske kan träffa nån oxå, inte bara planera för det lilla livet. 

Tacksam för alla inlägg, men har du bara "dåliga" saker att säga, eller invändningar mot mitt beslut att skaffa barn helt ensam så är jag inte intresserad av dina åsikter. Jag vet att det finns tillräckligt många moders & fadersfigurer i mitt blivande barns liv & tror på min egen förmåga. Jag har redan bestmt mig och vill bara ha lite input från antingen människor i samma sits eller de som varit i min sits tidigare.

Tack! :D

• Svar på tråden Singel & mammalängtan!
  • Millisen79

Lycka till ville jag bara säga, tycker det är starkt!

• Jenny 534

Tack så mycket Millisen! :D Allt stöd jag får betyder jättemycket! :D

• Avva

Hej! Är varken bi eller homo men planerar också att åka till Danmark - fast jag är inte intresserad av något förhållande, dock vill jag bli mamma. Är 30+ och vi har ju inte hela livet på oss. Jag är i början av min planering så jag har ännu inte haft någon kontakt med någon klinik (har dock tänkt mig Stork). Just nu är det bokning på MamaMia som gäller. Hur långt har du kommit?

• Ensamstående34

Du är inte ensam som tänker och känner som du gör. Jag har valt en annan väg. Danmark ligger för långt borta för mig. Annars skulle jag som du valt att åka ner dit. Jag har fått kontakt med en privat donator som är villig att hjälpa mig så länge det behövs. Vi är inne på det 4:e försöket. Jag är för sig 34 år men inte trodde jag att det var så här svårt att bli gravid. Humöret går verkligen upp och ner. Man blir så besviken när mensen kommer istället för plusset. Jag har inte berättat för fler än till min mamma som tar det bra. Jag väntar tills jag har lyckats bli gravid. Om jag ens gör det.

• Metior

Hej,
    Jag är inte heller homo eller bi, men har gått igenom alla undersökningar (via gynekologgruppen i Täby) och varit ner till storkkliniken på första samtalet och jag anser att var och en har rätt att välja sin egen väg.
    Jag vet dock inte riktigt när jag kommer att börja med insemineringen pga ändrade arbetsförhållanden men hoppas på att kunna köra igång nu i höst.
    Jag ville mest bara önska dig lycka till och säga att man ska uppfylla sina egna brömmar och inte bry sig om vad omgivningen tycker för dom riktiga vännerna finns alltid som stöd och dom som inte vill stötta och respektera andras val är det bara att stryka ur sitt liv för med sånna vänner behöver man inga fiender.
    /Metior

• Jenny 534

Hej alla!

Nu ser situationen lite annoslunda ut än när jag startade tråden. Jag och mitt ex har hittat tillbaka till varandra och vi har även hittat en donator som hjälper oss med heminsemination. Gjorde första försöket nu i december. BIM idag & fortf ingen mens så vi håller tummarna! ;D
    Lycka till alla!

/jenny

• Zelmilainen

hur har det gått? behöver ni annan donator (lr om du vill köra själv sen) kolla in villhabarn.se

nehepp...
  • SexyMann

finns för er tjejer sexymann

Svar på tråden Singel & mammalängtan!