• sponen

Kan Pco förändras efter graviditeten

Hej fick barn 18 nov 2010, en underbar son, efter jag slutat amma har jag fått mens två gånger, jag undarar nu om någon vet eller har erfarenhet om mens och äggslossning kan frändraas efter graviditet. Vår son kom till efter IVF och ha rinte haft äl och mens av mig själv på de två åren vi försökte. Nu vet jag inte hur jag ska tänka de två månderna har vi inte försökt utan när jag har märkt på mitt sekret att det är på gång har vi avhållt lite. MEn om det nu bara kan funka ett tag kanske man ska smida medans järnet är varmt.:)

• Svar på tråden Kan Pco förändras efter graviditeten
  • JWN

Min förändrades efter min första graviditet.
    Jag gick på behandling inför ettan och skulle gjort IVF, så "illa" var det...
    Men efter viktnedgång, kostomläggning och kinesoligibehandling belv jag spontangravid...

6 månader efter fick jag tillbaka min mens och då med ÄL och värsta PMS:en varje månad...

Vi bestämde oss för att blir det så blir det.....6 månader senare efter det när storebror var 13 månader blev jag gravid.

Så jag tror att det kan förändras. Innan första hade jag kanske ÄL 2 gånger om året, men blödning varje månad.

Efter 1:a är jag nästan säker på att jag hade ÄL varje månad...

Nu efter 2:an vet jag inte ännu...ammar och han är bara 3 månader.

• sponen

Grattis!
    Jag vet inte om man vågar chansa, känner mig kanske inte helt redo för ett barn till så tätt men samtidigt är man ju rädd att man ska få behandla för ett till. Har ud hört andra som oxå blivit bättre.Vi pratde igenom den nu och bestömde oss för att köra på vid äl, denna gången kom han inte i mig på äl dagen men sedan ändrade jag mig:) så då kom han i mig på dagen efter. Vi hade även sex tre dagar inna äl men jag tror inte denna gången. Vill int eheller hålla på med koll har gjort det tillräckligt. Ska på återbesök på fredag hos gyn, tror du han kan se om min pco har blivit bättre sköterskan sa att vi inte skulle ta prover utan enbart återbesök. Vi kommer att få betala annars
    Kram på dig och tack för svar

• JWN

Vet inte om de kan se. Har inte själv gjort några PCO-kontroller alls efter vi belv gravida och efter förlossningarna.
    Min gynekolog inför 1:an sa ingenting om att den behövs kontrolleras nu när vi fått vårt barn.
    Fick känslan att här kontrollerar de bara den om man har problem.
    Vilket får mig att tänka på att om min mens inte kommer igång denna gången, kanske jag får höra av mig. Det är ju inte bra att inte blöda alls nån gång....

Jag märkte att ajg fick ÄL-värk och då utgick jag från att nu funkar min kropp....och vågade som du säger inte chansa/missa möjligheten att bli gravid igen.

Jag har läst om andra som blivit spontangravida efter behandling med 1:an.... och min BM på MVC säger att det är inte är helt ovanligt att kroppen  så att säga kommer igång.
    OCh sedan är det känt att PCO-kvinnor blir mer fertila med åldern...

Lycka till!

• talia

Funderar lite på detta också.
    Fått två barn mha pergotime, har i princip aldrig mens av mig själv i vanliga fall. Efter första var allt som vanligt. Nu är min lille över två år och jag tänkte söka gyn för jag tänkte att någon gång måste man väl "blöda ur"??
    Iaf, helt plötsligt har jag haft tre menstruationer med en månads intervall. Vadan nu detta?? Man ska väl vara glad att det funkar, men skumt ändå tycker jag. Har inte ändrat på något i min livsstil eller så. Frågan är om det finns någon anledning att kolla upp det. Vet inte heller om vi ska försöka få fler barn.

Svar på tråden Kan Pco förändras efter graviditeten