• Empiiis

Hur mycket äter din 2,5-3 månaders?

Hur mycket äter din 2,5-3 månaders?

Min äter på ca 150ml vatten.
    Sover 10h och äter lite mer än hälften på morgonen. Somnar om och äter hälften av 150 och vill efter ca 20-30min ha lite mer (ungf så mycket som finns kvar i flaskan) Sen kan det gå ca 4-5 timmar tills hon vill ha mat igen och då äter hon upp 150 (lämnar några ml) Sen små snuttar hon resten av kvällen och äter ca 120 innan hon somnar för natten 10h.
    Hon har ätit såhär i ca 2 veckor. Hon är 2 månader och 3 veckor på onsdag. Blir 3 månader den 27e.

Känns som hon äter för lite? Eller inbillar jag mig? Hon är annars en väldigt nöjd bebis som bara är glad.

• Svar på tråden Hur mycket äter din 2,5-3 månaders?
  • allie3

hon behöver nog inget mer än så.. Om hon går upp i vikt som hon ska så klarar hon sig bra på det där =)

tror inte min tjej äter nå mycket mer än så hon är 2,5månad.

2006*2009* 2011
  • Empiiis

Ja alltså. Vo har inte varit hos bvc på 1,5 månad. Ska byta, villha mer koll. SKa dit nu den 26e för spruta så ska väga henne då. Innan har hon gått upp ca 525g på 2 veckor.
    Ska finnas våg för att mäta en viss dag i veckan men det gör det inte.

Sist vid 2 månader och 1 vecka vägde hon 4245 och var 54 ca lång. Passade på att mäta och väga när jag följde med en kompis till hennes bvc.

• allie3

om hon verkar nöjd och glad så är det nog helt ok =) har inte vägt min lill tjej på ett tag heller. dom tyckte det inte behövdes för hon gick upp så bra i vikt. ska till dom den 31 och ta spruta m.m. jag har inte varit sen min tös var 1 månad och 2 veckor då vägde hon 5480.

Är du orolig för att hon inte ska klara sig på det hon äter?  Tror du skulle märka om hon inte fick i sig nog =)

2006*2009* 2011
  • Kazeer

Vid tre månaders ålder åt min yngste ca 90-100 ml åtta gånger per dygn.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
Svar på tråden Hur mycket äter din 2,5-3 månaders?