• Pms Lisa

Kan pappan också gå på aurora samtal?

Som rubriken lyder... Kan pappan också få gå på aurorasamtal? eller vart ska han vända sig om han behöver bearbeta förlossningen och tiden efter (som var extremt jobbig)?

• Svar på tråden Kan pappan också gå på aurora samtal?
  • Pms Lisa

Jag har själv inte gått på något samtal eller liknande, men om vi vill ha en 2:a är det nog nödvändigt... Han blir blek och kallsvettig om jag tex säger att mensen är sen... Tungan ute

• MammaJ2011

Prata med bvc, dom har ju psykologer och dom är ju där för hela familjen så att alla ska må bra!

Älskade lillplutt BF 23/3 -11
  • lillaEva

När jag gick på Aurorasamtal frågade barnmorskan om min man ville vara med på något samtal och om han hade behov av att få hjälp med att bearbeta sina upplevelser. Nu hade min man inga sådana behov, men möjligheten fanns i alla fall där. Fråga på din mödravård eller bvc! Lycka till!

• småvildar

Min man var med på mitt (vårt) samtal. Han tyckte själv förlossningen var hemskt jobbig. Han pratade inte så mycket om att han ville bearbeta det men han ville ändå med på samtalet för att höra vad auroran hade att säga och som ett stöd för mig. Det var toppen att ha med honom.

• Barnmorska

Hej!

Vi är två barnmorskestudenter som ska göra en studie om detta viktiga ämne, förlossningsrädsla. Studien kommer bygga på intervjuer av förstföderskor som gått i "aurora samtal" eller liknande samtalsterapi. 

Om någon av er är intresserad av att delta eller känner någon annan som skulle vilja vara med i studien får ni gärna höra av er till oss.

Tack på förhand,

Mathilda och Nina

[email protected]

[email protected]

• Ninniisen

Jag tog med mig gubben under mina aurorasamtal, det gick jätte bra och även han fick prata av sig.

° ★ Izabelle 071004 ° ★ Felicia 090704 ° ★ Gabriel 100731 ° ★
Svar på tråden Kan pappan också gå på aurora samtal?