• Grus grus

Hur gammalt var ert barn när h*n tappade sin första tand? (läs ts först)

Observera att jag menar när barnet tappade sin första tand naturligt. Jag tänker inte på de som slagit ut någon tand eller har fått dra ut en tand.

Mamma, kvinna, förskollärare, genuspedagog
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur gammalt var ert barn när h*n tappade sin första tand? (läs ts först)
  • Meland

Min dotter var ca 6 1/2 år gammal när hon tappade sin första tand idag drog jag ut hennes 3:e el 4:e som var lös då gick det fårt ( hon blir sju i juli)

• Thaleya

jag var sen på att tappa första tanden, 8 år gammal.

• Thaleya
    Thaleya skrev 2011-05-15 18:54:57 följande:
    kan tillägga att de flesta tänderna for ut runt samtidigt då.
  • tahira
    Thaleya skrev 2011-05-15 18:54:57 följande:
    Jag var också rätt sen, kommer ihåg att det var värsta grejen, det här med att tappa tänder.

När min son tappade sig första tand gick han och slängde den i papperskorgen och sa ingenting förrän vi upptäckte att han hade en glugg
  • GulTussilago

Min dotter tappade sin första tand nästan 2 månader efter 6-årsdagen. Den hade varit lös ett par veckor innan hon vågade pilla loss den, då hade den permanenta tanden kommit upp bakom.
    Tanden intill var lite lös samtidigt som den första, och den kommer nog ramla ut om inte alltför lång tid.

Själv tappade jag mina tänder ganska sent. Tror att jag åtminstone var runt 7, kanske lite äldre

• Pink Muffin

MIn äldsta tappade sin första tand när hon var drygt 5 år. Flera av de tänder hon tappat har vi fått "dra" ut när det börjat bli lösa för att de nya tänderna kommit upp innanför... Nu är hon drygt 6 år och har tappat 6 tänder.

Var sak har sin tid.
  • Tant Green

Strax innan 5 årsdagen. Den ramlade själv, men nummer 2 och 4 vägrade släppa och det blev inflammation i tandköttet när de nya försökte komma ut, så tandläkaren fick hjälpa till att ta ut dem. Jag tycker att de också räknas som "naturligt", de var ju ändå på gång.

• Tant Green
    Tant Green skrev 2011-05-15 19:49:29 följande:
    Strax innan 5 årsdagen. Den ramlade själv, men nummer 2 och 4 vägrade släppa och det blev inflammation i tandköttet när de nya försökte komma ut, så tandläkaren fick hjälpa till att ta ut dem. Jag tycker att de också räknas som "naturligt", de var ju ändå på gång.
    Nu hör jag hur tjurigt det lät Det var inte meningen, jag har bara blivit påverkad om dottern som blir skitsur när någon säger att hon inte alls har tappat 5 tänder eftersom tandläkaren fick hjälpa till med 2.... för henne är det ett lika känsligt ämne som en del andra tycker om någon ifrågasätter att de fött barn som kom ut med kejsarsnitt
  • Linda1976

Nån vecka innan 6årsdagen. 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • 3 barns mamma84

Min dotter var 5år när hon tappade 2 första totalt tappat 4 tänder och har fått nya. Nu har hon en hörn tand på g och 3 st som är lösa. Hon blir 6 år 7 juni

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ BLOGG mamma84.bloggagratis.se/
  • Kaosmamma

Sonen tappade precis sin första :) 6 år och 3 månader... Han har längtar i två år nu ;)

• misplacedname

Har inga barn men svarade då jag själv tappade första tanden, vilket var 4.

• Gurkburken

Dottern var knappt 6 år och äldsta sonen knappt 7 år.
    Yngsta sonen är 4,5 år och har ännu inte tappat någon tand.

• Lindzie

Dottern tappade sin första tand när hon var fem år och sonen tappade sin första tand när han var sju år !

Svar på tråden Hur gammalt var ert barn när h*n tappade sin första tand? (läs ts först)