Hur gammalt var ert barn när h*n tappade sin första tand? (läs ts först)
Observera att jag menar när barnet tappade sin första tand naturligt. Jag tänker inte på de som slagit ut någon tand eller har fått dra ut en tand.
Observera att jag menar när barnet tappade sin första tand naturligt. Jag tänker inte på de som slagit ut någon tand eller har fått dra ut en tand.
Det var för några veckor sedan, han är fem. Sedan tappade han ytterligare en någon vecka senare och nu har han en som är lös.
Båda mina äldsta barn har tappat sina första tänder strax efter att de fyllt 5.
Min dotter var ca 6 1/2 år gammal när hon tappade sin första tand idag drog jag ut hennes 3:e el 4:e som var lös då gick det fårt ( hon blir sju i juli)
jag var sen på att tappa första tanden, 8 år gammal.
Min dotter tappade sin första tand nästan 2 månader efter 6-årsdagen. Den hade varit lös ett par veckor innan hon vågade pilla loss den, då hade den permanenta tanden kommit upp bakom.
Tanden intill var lite lös samtidigt som den första, och den kommer nog ramla ut om inte alltför lång tid.
Själv tappade jag mina tänder ganska sent. Tror att jag åtminstone var runt 7, kanske lite äldre
Hon fick sin första tand när hon var 10 månader och tappade sin första tand när hon var 5,5 år!
MIn äldsta tappade sin första tand när hon var drygt 5 år. Flera av de tänder hon tappat har vi fått "dra" ut när det börjat bli lösa för att de nya tänderna kommit upp innanför... Nu är hon drygt 6 år och har tappat 6 tänder.
Strax innan 5 årsdagen. Den ramlade själv, men nummer 2 och 4 vägrade släppa och det blev inflammation i tandköttet när de nya försökte komma ut, så tandläkaren fick hjälpa till att ta ut dem. Jag tycker att de också räknas som "naturligt", de var ju ändå på gång.
Nån vecka innan 6årsdagen.
Min dotter var 5år när hon tappade 2 första totalt tappat 4 tänder och har fått nya. Nu har hon en hörn tand på g och 3 st som är lösa. Hon blir 6 år 7 juni
Sonen tappade precis sin första :) 6 år och 3 månader... Han har längtar i två år nu ;)
Har inga barn men svarade då jag själv tappade första tanden, vilket var 4.
Dottern var knappt 6 år och äldsta sonen knappt 7 år.
Yngsta sonen är 4,5 år och har ännu inte tappat någon tand.
Dottern tappade sin första tand när hon var fem år och sonen tappade sin första tand när han var sju år !