• Natasha76

Avstånd till högsta bältesläget i olika bilstolar

Vår dotter fyller fyra om en månad och är 103 cm lång. Hon sitter ännu bra i sin Britax Hi-way som har 40 cm från bak till översta bältesläget och hennes rygg är 37 cm lång. (Jag satte henne mot en vägg och tog en bok till hjälp när jag mätte avståndet upp till axeln).  Också när jag tittar på hur hon sitter i stolen ser jag att det är 3 cm kvar tills hennes axlar är vid översta bältesläget.

I Two-way har hon ännu ett andra bältesläge kvar då hon nu i den stolen kan använda den mellersta bälteshöjden.

Hur högt upp kommer det högsta bältesläget i Maxi-Cosi Mobi, Akta Graco Belogic och andra Graco-stolar, HTS IZIkid och Brio Zento och  vad det nu ännu finns? Mest nyfiken är jag på Mobi och Belogic. 

Natasha

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-15 17:34
    Hi-way 39 cm

• Svar på tråden Avstånd till högsta bältesläget i olika bilstolar
  • Natasha76

Jag var just och mätte höjden i våra Secura, Hi-way och Two-way-stolar och märkte att det egenligen inte är så stor skillnad dem emellan. Det verkade som om Two-way bara hade hålen för bältena en cm högre upp än de andra. Konstigt. Men vi är väl precis över mellersta läget i Hi-way och på det sista med mellersta läget i Two-way. Så den där centten gör mycket.

Svar på tråden Avstånd till högsta bältesläget i olika bilstolar