• Liljendahl

27 kilo kvar, 2 månader har gått.... vad ska jag göra?

Hej alla dessa trevliga, förhoppningsvis kunniga människor som läser denna tråd :)
    Jag fick vår första son 090808 och sen fick jag vår andra son 110329, cirka 19 månader mellan dom.

Jag gick upp 25 kilo med vår första, gick ner 11 kilo inom dom första 11 dagarna, sen resterande 14 kilona gick jag ner på cirka 8 månader med träning på gym 4-5 gånger i veckan samt ändring i maten.

Vägde då 62-63 kilo, gick sen upp till 72 och blev gravid. Nu väger jag 90 och bebisen är snart 2 månader.
    Tiden räcker inte alls tid till träning, men finns det fler som "råkat" ut för samma som mig?
    Några tips? Råd? Hur återfår jag motivationen och hur ska jag få tid?

Tacksam för alla svar jag kan få!

• Svar på tråden 27 kilo kvar, 2 månader har gått.... vad ska jag göra?
  • sara den fina

Ät allsiddigt, mindre potioner och rör mer på dig i vardagen

• Amazina

Är också nybliven 2barnsmamma. Jag kör träningsvideor på nätet och styrka på vardagsrumsgolvet när jag inte hinner.

• LillaVanilla

Träningsvideor på nätet? Fy så smart! Gratis? Var hittar du dem? Det ska jag börja med!!! 25 kg kvar!!!

• Amazina
    LillaVanilla skrev 2011-05-15 08:45:41 följande:
    Träningsvideor på nätet? Fy så smart! Gratis? Var hittar du dem? Det ska jag börja med!!! 25 kg kvar!!!
    På youtube finns 1000-tals!
  • Alexi

Tips om du ammar är att köra viktväktarnas amningsprogram. Det är som VV i övrigt men man lägger till points för hel eller delamning. Har funkat jättebra för mig.

• LillaFlingan

ut och rör dig, undvik onyttig mat och godis/snacks och läsk.
    mycket grönsaker och Massvis med vatten!

det tog mig 10v att gå ner all vikt med 1a barnet.
    det tog mig 8mån att gå ner alla gravidkilon med 2a barnet!

gick upp 29 resp 34kg!!! nu ligger jag på -40kg! har dock ca 19kg kvar.. men har inte riktigt motivationen, har stått stilla i viktnedgången sedan årskiftet.... pust

• skånegås

Du kan väl hoppa in i Kom-i-gång pepp-tråd för mars-aprilmammor. Den har inte riktigt kommitigång än men jag hoppas vi kan stötta och motivera varandra... Har själv fått mitt 4:e barn och ligger på +5 kg efter den grav, men räknar man från första graviditeten ligger jag på +15-18kg ungefär... 81kg nu, målet är väl under 70... innan första barnet vägde jag 63-65kg. Så det kan gå
    Men jag vill också komma igång, äter tyvärr mjölk- och äggfri kost pga sonens troliga allergi, annars har lchf kost fungerat bra för mig. Jag har tänkt ta tillbaka min crosstrainer jag lånat ut och sen ta promenader minst 2-3 ggr/v. Bär sonen i sjal så det blir lite extra vikt då.. men behöver pepp och motivation för att orka ta tag i det. Och gärna hjälp med matidéer.
    Vill du hänga på??

• arrro

Min situation har vart väldigt lik din.Har 20 mån mellan mina pojkar. Väger 59-62 i vanliga fall. Gick upp 25kg med första, gick ner allt på ca 3mån med promenader. Gick även upp 25kg med andra. Dom kg var svårare att bli av med. Stod stilla på ca 70kg ganska länge. I januari började jag på gym, bodypump,flowin,spinning kör jag ca 3gr veckan. Kolhydraterna är en stor bov för mej, mindre potatis,ris,pasta och mackor. Ligger nu på 63kg, plus att kroppen har svarvat till sej riktigt bra. Tiden räckte inte till här heller trodde jag... med andra ord fick jag prioritera träningen, allt annat kom i andra hand. Lycka till :)

• drpepper

Hej jag känner igen mig. Fick första barnet för 10 månader sedan. Idag väger jag 94 kg. Borde väga typ 80kg till att börja med. Kan sedan gå ner mer men det blir för övermäktigt. Måste alltså gå ner 14 kg nu!!! Men har kört fast. Måste nog bli nazi vad gäller maten. Det är där man kan ändra allt!

• LillaVanilla

Jag fick min tvåa för ca 1 mån sen och har nu 20 kg kvar till min matchvikt. Jag äter nu endast godis och kakor på lördagen, andra dagar försöker jag dessutom skära ner på kolhydrater och ta mer sallad och kött. Ammar också, så ska försöka gå ner ordentligt nu!!! Men jag är inte fullständigt rabiat. Blir man bjuden någon gång om det är något speciellt kan man kanske smaka en liten bit.

• Aniko

Vad ska man skriva för att få fram träningsvideos på Youtube, alltså vilka sökord? Bra tips förresten!!

• Schönberg

Hej på er.

Jag fick tvillingar för 4 månader sen. (Kejsarsnitt)

Jag har inte alls tid att träna, har fullt upp ändå

Jag började med LCHF ca 4 veckor efter förlossningen och jag har gått ner 34 kilo nu.
    Jag har aldrig ammat heller. (Det gick inte).
    Gick upp ca 20 kilo under graviditeten. (Hade säkert 10 kilos övervikt innan graviditeten)
    Så det funkar verkligen, även utan träning.

Så mitt tips e LCHF :)

• Aniko

Oh vad duktig du är skulle det stått. Jag väger 71 och har 6 kg kvar till det jag vägde när jag blev gravid och sonen fyller sju veckor imorgon. Magen börjar bli plattare men ändå står jag stilla.

Jag vill också gå ner mer i vikt för när jag blev gravid förra gången vägde jag bara 54 kg.

Min man tycker jag är fin och sexig som jag är och gillar inte när jag är smal. Och nu har jag (i mitt tycke) stora bröst för första gången i mitt liv. Men jag känner mig för tjock och har svårt att komma i mina vanliga kläder.

Har dragit ner på kakor och godis, är inte sugen på det länge så det är ju en början

Svar på tråden 27 kilo kvar, 2 månader har gått.... vad ska jag göra?