kirseberg skrev 2011-05-14 23:37:17 följande:
Ni har rätt när ni undrar över personalen på dagis! Jag är besviken på dem för jag har sagt till dem men jag är nästan säker på att de inte går iväg med honom rutinmässigt. Möjligtvis innan de går ut men det räcker ju inte när han är ute i flera timmar på utflykter eller på gården i fina vädret! Min fråga är hur vi ska förhålla oss till att han kissar ner sig?? Jag förstår att vi inte ska straffa honom men ibland brister det iallafall o man kan inte hjälpa att man visar sin frustration genom olika kommentarer. Får dåligt samvete efter att jag skällt på honom! Vi har även försökt att bara nonchalera det men det verkar inte heller hjälpa! Vad gör vi förutom att prata med personalen på dagis?
Ett mantra som gick i mitt huvud när sonen hade en sån period var "det är bara tvätt" ;)
Kan ni kanske prata med BVC om råd om hur ni kan gå till väga? Min son var lite yngre när han hade en sån period, men en femåring förstår ju på ett annat sätt. Och har man pratat med vården så kanske personalen lyssnar bättre på er också om ni får specifika råd därifrån? Men man kan ju tycka att det borde spara dom tid att hjälpa honom?