• Miss Obsessive

Hur länge tappar man hår?

Jag började tappa hår för två-tre veckor sedan (9-10 v efter förlossningen) och är så sjukt trött på eländet! Det lossnar enorma mängder och jag hittar hår ÖVERALLT.. Förstår att problemet är väldigt individuellt och att även tidsspannet därför skiljer sig från person till person, men hur länge kan jag räkna med att ha det så här? Två månader? Tre? Ett halvår?  Just nu skulle jag bara vilja göra en Britney... Rynkar på näsan

• Svar på tråden Hur länge tappar man hår?
  • MammaTillOliver

Jag tappar tussar med hår hela tiden, snart blir man väl kal överallt :( min son blir snart 4 mån...

Oliver 24/1-2011
  • Frida g

2-3 månader tappade jag hår!

• Hanna 77

Ammar du? Jag slutade tappa när jag slutade amma.

• Jiinii

jag tappar hår än dottern är näästan sju månader

hmm.. ni andra har inte tappat så länge kanske är något annat fel med mig

• Miss Obsessive

4 månader.. *djup suck*... Ammar inte och slutade pumpa för två veckor sedan. Nu har jag visserligen tur som har rätt tjockt hår, så avfallet märks inte förutom att det ligger långa hårstrån överallt. Tycker bara det är så irriterande och framförallt äckligt, men det är väl bara att härda ut tills det ger sig! Drömmer

• Jiinii

jag har inte ammat sen dottern var i princip nyfödd... pumpade tills hon var sex månader

nej fy det är inte roligt inte

• arrro

Började tappa hår när min son var 3mån, slutade tappa när han var sju mån. Exakt samma med nr 2.

• Jiinii
    Jiinii skrev 2011-05-14 20:46:12 följande:
    jag har inte ammat sen dottern var i princip nyfödd... pumpade tills hon var sex månader

nej fy det är inte roligt inte
    två månader pumpade jag till herregud vad virrit det blev
  • Kyanita

Jag tappade också mycket hår men med lilleman var det extremt. Det visade sig vara B12- brist vilket tydligen är relativt vanligt efter en förlossning. Kan ju vara värt att kolla upp! Jag väntade så länge att jag fick andra och betydligt värre symptom! Hoppas att det snart blir bra!

• JazzKermit

Hej! Jag började tappa hår bara några veckor efter förlossningen och det höll på väldigt länge, jag tror att sonen var ca 6 mån när det började lugna ner sig... :/  Jag blev också sugen på att göra en Britney men jag beslöt mig för att behålla längden bara för att kunna sätta upp håret i tofs. Finns det andra smarta mammafrisyrer så tipsa mig gärna! ;)

• karolina106

Började tappa hår när dottern var ca 5 månader, det pågick 2,5-3 månader. Ammar fortfarande.

• Rollindynamite

Jag tappade också sjukt mycket hår, i ungefär 6 månader. Nu växer det jag förlorat ut igen så jag har massa fult bebis hår!!

• Miss Obsessive

Tack för alla svar Glad

Jag hoppas att jag inte behöver fälla så länge som ett halvår, som någon av er stackare gjort.. Annars är det väl som det är, det är ju förståeligt att det tar tid för kroppen att återhämta sig helt så det är ju inte så mycket annat att göra än att gilla läget..

Svar på tråden Hur länge tappar man hår?