• Kindibary

knipövningar och sen ont?

För en vecka sedan föddes vår dotter. Jag blev sydd med fyra stygn på insidan och lite på utsidan. Igår kändes det bra efter stygnen och jag började med knipövningar. Idag har jag fått jätteont där nere när jag stått upp ett tag. Funderar på om det kan ha med knipövningarna att göra? någon annan som varit med om liknande eller har en teori om vad som gör att de gör ont?

• Svar på tråden knipövningar och sen ont?
  • JessicaPersika

När jag födde för 6 veckor sedan fick jag oxå sy på insidan. Fast jag fick sy gaaanska mycket och på utsidan. Men fortfarande om ja står, går eller gör knip övningar för mycket får jag ont. Man är ju ganska öm efter att ha tryckt ut en bebis=)

• 201201232

Om jag inte missminner mig började jag också få ont i stygnen ungefär vid den tiden. Jag tror att det beror på att det stramar i stygnen och det är dags för dem att försvinna. 

• Kindibary

Ja så är det säkert.
    Väldigt obehagligt. Hur länge brukar man ha ont efter?

• Nina 77

Träffade en sjukgymnast i går för att prata knipövningar, hon sa att det är vanligt att man får träningsvärk i musklerna man kniper med och att det kan göra rätt ont. Men du känner nog om det är stygnen eller träningsvärk som är orsaken.

• Xofina

Jag fick tillsägelse att träna knip men bara när jag låg ner och så ska man vara försiktig i början då musklerna  fortfarande är påväg tillbaka Glad Va försiktig och ta de lugnt!

• Minnie7
    Xofina skrev 2011-05-20 13:43:23 följande:

Jag fick tillsägelse att träna knip men bara när jag låg ner och så ska man vara försiktig i början då musklerna  fortfarande är påväg tillbaka Glad Va försiktig och ta de lugnt!

Varför ska man vara försiktig? Vad kan hända annars??
Svar på tråden knipövningar och sen ont?