• Freddie

jag vill donera ägg men är 37 år

Hej jag undrar om donation av ägg. Jag själv har hormonbehandlats för att blir gravid och då vid lägsta dos fått fram super många ägg. Så jag vet att jag genom att höja dosen kommer att kunna få fram 15-20 ägg åt gången. Det som stör mig är att jag är 37 år och då för gammal. gäller det oxå om man väljer ut ett par?

Tycker det är löjligt att man bara får vara upp till 36 år, jag vet ju att jag har många bra ägg och har själv flera barn. Så synd om man nu kan hjälpa ett par att det ska vara så här.

• Svar på tråden jag vill donera ägg men är 37 år
  • FemaleX
    Freddie skrev 2011-05-13 15:24:12 följande:
    Hej jag undrar om donation av ägg. Jag själv har hormonbehandlats för att blir gravid och då vid lägsta dos fått fram super många ägg. Så jag vet att jag genom att höja dosen kommer att kunna få fram 15-20 ägg åt gången. Det som stör mig är att jag är 37 år och då för gammal. gäller det oxå om man väljer ut ett par?

Tycker det är löjligt att man bara får vara upp till 36 år, jag vet ju att jag har många bra ägg och har själv flera barn. Så synd om man nu kan hjälpa ett par att det ska vara så här.
    Gratiis till att du har barn men det finns ju en anledning att man ej får donera och det är för att äggkvaliten blir sämre ef 35 år års ålder har jag hört.
    Så jag vet ej om du kan donera men kanske någon annan i tråden kan svara på det?
  • isisisis

Det  är så att äggkvaliteten försämras med ålder,och ska det vara kostnadseffektivt och värt mödan för både donator och äggmottagare så ska man ju ha bra odds.
    Det är inte bra odds med 37 åriga ägg helt enkelt.

Även om du får ut många ägg,så säger det ingenting om kvaliteten på äggen alls.
    Det kan man bara avgöra med pgd.

Det är inte det minsta löjligt att vilja ha unga ägg,om man kämpat mot barnlöshet i många år.
    Chanserna sjunker dramatiskt efter 35 och uppåt.

Svar på tråden jag vill donera ägg men är 37 år