• Elea

Gör som jag säger, inte som jag gjort!!!

Dags att bekänna färg föräldrar, vad kommer ni aldrig att låta era barn göra som ni själva gjorde som barn?

(Ok, det är inte så att mina föräldrar LÄT mig göra vissa saker, mycket gjorde jag ju i hemlighet.)

Omformulerad fråga, vad gjorde ni som barn som ni helst inte ser att era barn gör?  

Skriv ut ålder också!

Jag börjar:

1. Jag och en vän som bodde vid en älv roade oss med att simma över älven när kraftverket/reningsverket var på för att se hur fort vi skulle dras mot intaget. Nepp... inte särskilt intelligent så här i efterhand, men vi var väl aningens övermodiga.  10-14 år

2. Brukade springa över en järnvägsbro. Chansade på att inget tåg skulle komma just då. Hade bara varit en liten blöt fläck kvar av oss då.  10-14 år

3. Åkte skidor över en liten vik med tjockt lager snö på. Halvvägs ute ser vi vatten komma upp längs med skidorna. Jäklar vad vi fick bråttom över till andra sidan då....   13-14 år

• Svar på tråden Gör som jag säger, inte som jag gjort!!!
  • SilverEmma

Jag var 16 när jag började lifta runt i Sverige med lastbilar. Fick bra kontakt med flera chaffisar som tipsade om killar som jag kunde lita på. Åkte runt i Sverige för att träffa folk från nätet. Det är ett under att jag inte råkade illa ut och jag skulle få panik om mina döttrar fick för sig att göra något liknande. (min mamma visste inte riktigt vad jag höll på med)

• Åssi

Vi lekte också mycket vid järnvägen när jag var 6-9 år. Vi la mynt på rälsen och när tåget kört över dem var de stora och platta och alldeles blanka Glad och så brukade vi hänga i bommarna när tåget åkt förbi så vi åkte med bommen när den fälldes upp.

På mellanstadiet hade jag och några andra tjejer en tävling där vi utmanade varandra och fick poäng för olika "uppdrag". T ex ställa sig på taket på en parkerad bil, plocka blommor i trädgårdar, ringa på hos någon och sälja en sång eller säga nåt fräckt till en vuxen som gick förbi.

• Elea
    SilverEmma skrev 2011-05-13 10:23:51 följande:
    Jag var 16 när jag började lifta runt i Sverige med lastbilar. Fick bra kontakt med flera chaffisar som tipsade om killar som jag kunde lita på. Åkte runt i Sverige för att träffa folk från nätet. Det är ett under att jag inte råkade illa ut och jag skulle få panik om mina döttrar fick för sig att göra något liknande. (min mamma visste inte riktigt vad jag höll på med)
    Ajaj..... livsfarligt. 
    Är det längesen?

För tjugo år sedan kunde jag och mina kompisar gå påskkärring utan problem, vi kom hem efter några timmar.
    Nu för tiden skulle jag aldrig släppa ut mina barn ensamma att göra just det, fast vi bor i ett "säkert" område. 
  • crazy mom

Hängde på torget, fester och kom även in på mindre seriösa klubbar när jag 13 år och uppåt...

Rymde hemifrån när jag hade utegångsförbud

Rökte

Skolkade

Snodde alkohol från föräldrarna

Kunde gått illa, men jag var väl någon form av maskros som fick ordning på det hela igen.... =)

• SilverEmma

TS - Det är 13 år sedan jag var 16. Höll på med det där i tre år ungefär. Visserligen träffade jag fortfarande folk från nätet efter det, men jag la ner liftandet och tog tåget eller bilen istället.

Svar på tråden Gör som jag säger, inte som jag gjort!!!