• eltur

Vittra Kronhusparken

Min dotter har erbjudits plats på Vittra Kronhusparken och vi håller just nu på att väga fördelarna mot nackdelarna med att byta skola. Det känns tråkigt att inte längre gå till den närmsta skolan och på så sätt hamna utanför i kvarteret, men samtidigt bor vi i ett område där många barn har valt olika skolor. Och grannbarnen känner vi redan. Jag har sökt på nätet och läst mängder av diskussionstrådar med olika åsikter om Vittra som koncept. Många är väldigt upprörda, några varnar. Det finns till och med hela varningssidor publicerade. Samtidigt har jag läst mycket som känns bra också och det gjorde även besöket på skolan. Det känns som att jag vet hundra gånger mer om den här skolan än om den mitt barn redan går på, vilket kanske säger något om den information vi får därifrån. Överraskande för mig är att även min dotter blev sugen på att börja på skolan när vi hälsade på. Jag har hela tiden trott att hon har gillat den skola hon går på och att hon har trivts med barnen.

Är det någon som har sitt barn på Vittra Kronhusparken och har lust att berätta någonting om skolan?

Jag kännner inte för att läsa mer hat-inlägg, så om du bara vill varna för Vittra generellt hänvisar jag till en annan tråd!

Svar på tråden Vittra Kronhusparken