• Isbit

MItt barn fick inte nån lunch på dagis

Tänkte på en sak som hände för några år sen när min son var ca 4 år. Han och en till poke lyssnade inte när dom skulle in för att äta lunch på dagis.
    Fröknarna ropade väl flera ggr & beslutade till sist att äta utan dom två.
    Till sist när dom ändå kom in så hade alla andra redan ätit & min son o den andra pojken fick ingen lunch alls.
    På hela dan fick dom inte någon mat!
    Fröknarna tyckte att dom skulle lära sig en läxa & dom ringde mig o berättade. Då tyckte jag att det lät ok.
    Men nu när jag tänker tillbaka så känns det helt fel.
    Va fan dom var 4 år liksom.
    Ingen lunch & kanske måste vänta till middagen typ kl sex.

Vad tycker ni ?

• Svar på tråden MItt barn fick inte nån lunch på dagis
  • Pia och Elna

Nej man nekar inte barn mat. De får ingen special om de inte har lyssnat eller liknade och kanske får äta den kall. Men 4 år är litet och om de inte lyssnar är det väl upp till de vuxna att gå dit och prata med dem och ta med dem till lunchen.

• Lena

Det var helt åt skogen. Jag hade pratat med rektorn, jag hade aldrig tillåtit bestraffningsmetoder.

• Hannah76

Fast du okejade det ju?

Skulle aldrig straffa mitt barrn hemma så, och skulle absolut aldrig låta någon annan göra det.

• Lumo

Det märkligaste kanske var att de fick fortsätta vara ute. Gissar att de var själva ute... Hmmm...

Att de missade lunchen, mja, det kanske var en ok läxa. Men de äter väl ändå mellis o det borde de verkligen fått?! Lite märkligt låter det ju.

• Isbit
    Hannah76 skrev 2011-05-11 20:10:05 följande:
    Fast du okejade det ju?

Skulle aldrig straffa mitt barrn hemma så, och skulle absolut aldrig låta någon annan göra det.
    Ja det gjorde jag. Det här var några år sedan & jag bara funderade lite nu hur andra tycker.
    Jag har oxå ändrat mig nu & tycker att det är helt vansinne. Men jag ska ju inte göra nåt åt det nu
  • Verum

Det märkliga är ju att personalen inte såg till att barnen kom in. Att de fått hoppa över en måltid är dock ingenting som kommer ge dem psykiska problem i framtiden.

Kevin-02 <3 Neo-04 <3 Stinah-05 <3 Tindra-07 <3 Liam-10 <3
  • Lykka

Nej, det var inte okej. Att barn inte äter det som de blir serverade (normal mat som barn äter dvs) så är det en sak att de får "gå hungriga" men inte annars!

Svar på tråden MItt barn fick inte nån lunch på dagis