• Super blondinen

Ska barnen alldrig få sluta med blöja?

Hej såg dett på liberos hemmsida. 19-30kg?
    Ja de tycker väll att barnen alldrig ska få sluta med blöja.
    Vad tycker ni?

Text från Liberos hemmsida:

Libero Up&Go storlek 8 (19-30 kg)

Våra UP&GO-blöjor har väldigt många små elastiska band. De hjälper till att fördela trycket runt mage och lår och gör blöjan extremt flexibel och mjuk att ha på sig. Den perfekta passformen gör också att UP&GO är bekväm och säker att sova i.

Libero UP&GO är Svanenmärkt – det är en garanti för att blöjan varken innehåller lotion, salva, hudkräm eller parfym.

På paketet anges storleken med ett mörkblått färgband och siffran 8.

• Svar på tråden Ska barnen alldrig få sluta med blöja?
  • Verum

Jaha? Så det finns inte barn som kanske behöver ha blöja trots att de väger 30 kg? Super blondinen? Ja, hon borde nog dra ner på drickandet.

Kevin-02 <3 Neo-04 <3 Stinah-05 <3 Tindra-07 <3 Liam-10 <3
  • Lena

Det är väl jättebra för barn som har handikapp? Det finns ju även vuxenblöjor.

• Scarlett

Tycker inte det är ett dugg konstigt. Det är väl jättebra att det finns så man slipper trassla med dubbla blöjor och istopp för större barn.

• enmamma

Som producent kan man skapa ett behov, och då öka sin vinst.
    Om ni inte köper kommer företaget inte att kunna sälja.

• Lavish

Öh du begriper inte att det finns barn som av olika skäl måste ha blöja? Det finns vuxna som har blöja också...

• Scarlett
    enmamma skrev 2011-05-11 19:49:23 följande:
    Som producent kan man skapa ett behov, och då öka sin vinst.
    Om ni inte köper kommer företaget inte att kunna sälja.
    Det är väl inte Libero som gör barnen torra eller inte?
  • hannis

Det som går att sälja produceras och finns det blöjor upp till 30 kg så köper nog vissa de. Förmodligen samma föräldrar som ger saft och välling till sina små bebisar för att det finns...

• Busbellan

Eh, som tur var finns det så stora bekväma blöjor, är överlycklig för att även min 8-åring får ha bekväma blöjor på sig! Han är inte ens uppe i den storleken som i ts så förhoppnignsvis kommer libero fungera ett bra tag till åt honom

Mamma till Nora, August och Ella
  • Kya
    hannis skrev 2011-05-11 19:59:01 följande:
    Det som går att sälja produceras och finns det blöjor upp till 30 kg så köper nog vissa de. Förmodligen samma föräldrar som ger saft och välling till sina små bebisar för att det finns...
    ja men exakt! eftersom de här blöjorna finns så kommer jag köra med blöjor till barnen tills de väger 30 kilo! jag ska lätt vägra potträna dom.

...döh.
    F och L, mina stjärnor :)
Svar på tråden Ska barnen alldrig få sluta med blöja?