• LiveHappy

Får man en putigare/snyggare rumpa av att cykla?

Nu är min rumpa ganska så putig men det är bara fett. Jag vill ha mer muskler i den så den blir lite hårdare, så jag behöver alltså INTE förbränna speciellt mycket fett. Är det bra träning att cykla då? Eller är det bara att börja gymma med vikter? Slipper ju gärna att springa iväg till gymmet flera dagar i veckan. Det finns ju cyklar med motstånd och det är ju bara att dra på högsta motståndet och trampa på allt va man orkar. Någon som kan sånt här?

...eller en crosstrainer kanske är bättre när det gäller rumpan?

Hjälp! 

• Svar på tråden Får man en putigare/snyggare rumpa av att cykla?
  • josefin1234

cykla är det bästa jag vet jobbigt som fan men avslappnande i hjärnan man behöver verkligen inte tänka. plus att bennen och rumpan blir mycket fastare och finare inom kort :)

• LiveHappy

Så du tycker att jag ska köpa mig en cykel med motstånd? Hmm.. de kostar ju endel så vill ju inte ångra mig sen. Får du träningsvärk i rumpan av att cykla?

Finns det ingen här som vet vad manskiner på gymmet heter som tränar just rumpan? Tänkte att man kunde köpa hem en sån maskin annars? Googlat på "maskin som tränar rumpan" men får inte fram något, så jobbigt när man inte vet vad dom heter ju. haha 

• La vita è bella

Skulle definitivt köra på styrketräning, mycket mer effektivt. Klassika, härliga övningar som , knäböj med skivstång, gående utfall med viktplatta och marklyft.

• AnnsoPannso

benpress bör väl träna rumpan, jag brukar då få ordentlig träningsvärk när jag kört den på gymmet
    jag är ingen expert men tror man får mer uthålliga muskler av cykling och större muskler av korta rep men mkt vikt på gymmet.

• La vita è bella

Köp alltså en viktstång + vikter som du kan använda både på stången och lösa. Kan varieras i det oändliga med olika övningar om du vill det.

• josefin1234

tycker inte du ska köpa en trännings cykel utan en riktig cyckel för det är mycket mer skönt att cykla ute. jag får ofta trännings värk hela benen och rumpan 

• Jessi1982

Hej där !!

Då ditt problem inte är att du behöver gå ner i vikt, utan öka på muskelmassan så skulle jag rekommendera styrketräning istället .
    Och gör djupa utfall, gärna med hantlar som motstånd.
    Gå/spring i trappor. alt kör trappmaskin.

LYCKA TILL

Svar på tråden Får man en putigare/snyggare rumpa av att cykla?