• biigdeal

Hjälp, vad ska jag ta mig till?!

Jag kanske inte kan påstå att jag har varit med om samma sak eller någonting sånt. Men jag själv har problem med min kille eller vad sjutton jag nu ska kalla honom! Det är så att jag är 16 år och gravid, pappan till barnet stack början av graviditeten och under graviditeten hittade jag en ny som jag verkligen trivdes med och vi höll ihop ett tag. Dock har vi haft det riktigt svårt, då han mådde dåligt när jag träffade honom. Han rymde hemifrån, skar sig själv i armarna och ville inte alls leva längre. Men nu har vi jobbat på det och vi fixade det, idagens läge mår han utmärkt och inte alls så dåligt som när jag träffade honom. Men nu efter några månader vill han inte längre, han lämnade mig för en vecka sen och jag är helt förkrossad!
    Jag började själv må psykigt dåligt under vårt förhållande och blev deprimerad! Jag vet inte om det har med att göra att jag va tvungen att finnas där för honom hela tiden och om jag inte hade lust att träffas eller kunde när han ville så rymde han. När jag tillslut tröttande lite grann och ville ta en paus, så började han skära sig själv igen och rymma. Dessutom tog det honom en dag, han träffa en ny tjej att hålla på med, trotsa att jag sa att jag bara behövde ensam tid och att vi inte skulle vara med några andra. Men han gjorde det trots det vi hade kommit överrens om. Jag förlät honom och vi fortsatte som vanligt, men jag började inse att han inte alls va intresserad längre. Tillslut kom jag på honom med samma tjej igen, denna gång hade de även sex med varandra. Förkrossad och arg som jag va så slog jag och skrek på honom, men efter några dagar förlät jag honom igen och vi fortsatte som vanligt ännu än gång. Men det har aldrig blivit riktigt bra mellan oss, så tillslut erkände han att han ville göra slut med mig. Så jag blev lämnad i sticket, trots alla löften och allt han sagt till mig.

Men även fast vi har gjort slut nu så umgås vi som om vi vore tillsammans, han har träffa en ny tjej som han är tillsammans med. Men jag vet inte om det är för att göra mig svartsjuk eller något.
    Trots att han har skaffat en ny tjej, så kommer han till mig igen och vill ha sex med mig pga att hon inte ställer upp. Han säger även att han älskar mig och att han vill flytta ihop med mig. Jag blir totalt förvirrad av allt detta, han säger att han älskar mig och min son och att vi ska bli en familj! Men ändå har han en annan tjej på sidan av, jag vet inte hur jag ska göra längre!

Jag ställer upp på sex, eftersom jag fortfarande kär i honom och jag vill ju innerst inne ha tillbaks honom. Men jag känner mig vidrig och elak mot hans nya tjej eftersom jag vet hur det känns, när någon är otrogen mot en!
    Men han hotar att om jag berätta något för henne, kommer han aldrig bli tillsammans med mig igen!?

Hur ska jag göra!? Jag är trött på att känns mig som hans sex slav för att han itne får något av henne!

Snälla hjälp mig, vill inte bli utnyttjad mera.
  • Svar på tråden Hjälp, vad ska jag ta mig till?!
  • Annis89

Eftersom du har en son skulle jag nog rekommendera att du tar avstånd från honom helt.
    Denna kille inte verkar må bra med sig själv för fem öre, att han behandlar dig som han gör är förmodligen pga just detta. En som mår bra och har bra självkänsla, behandlar inte den man tycker om så som han gör.
    Att ni skulle kunna bli någon form av familj verkar ju helt uteslutet, i längden är det inte bra att denna kille är i närheten av ditt barn.
    Du kommer ju också att må ännu sämre (än vad du redan gör), och det fanns inte riktigt utrymme för det när du har en son att tänka på. Ens barn kommer alltid att komma först.

Lycka till! 

• pusselbit

Det gör verkligen ont att behöva ta farväl av någon man älskar. Men du behöver verkligen gå ifrån honom, sluta träffa honom och få ut honom ur ditt liv. Du verkar inte ha mer att hämta hos honom.

Oavsett hur man mår är det inte okej att behandla någon så som han behandlar dig!!! Din son kommer inte må bra av att du mår dåligt. Den här människan verkar inte heller vara någon bra förebild för din son. Och din son måste gå först. alltid.

Låter som värsta klagosvaret nu ju. Haha, menar inte så illa som det låter. Styrkekramar till dig och lycka till i livet! 

• RuqiyaRaliya01
    biigdeal skrev 2011-05-11 13:31:15 följande:

hej
    jag tycker oavsett hur dåligt man än mår så ska man inte behandla någon illa, så jag skulle rekomendera dig att du tar avstånd från honom för det verker inte som att han är oärligt och försöker utnyttar dig.
    killen verker inte tänka med sin hjärna utan med sin penis, så släng ut honom innan din son vänjer sig vid kräket.

du ska absolut inte må dåligt utan tvärtom då din son behöver dig, för om du mår dåligt så gör din son oxå, men mår du bra så gör din son oxå.
    så jag skulle vilja säga att du tar hand om dig och din familj och skit i den däe kräket för du förtjänar bättre än det. någon som älskar dig väntar säkert på dig där ute och ta hand om dig.

stor Kram på dig och lycka till i livet hur det än slutar

• Rymdblomma

Elli pelli älskade lillasyster! Får jag se mattias igen så kommer jag prata med honom så du gör rätt i att ta avstånd och tänka på Loke som ska födas om ett par månader!  Du förstå väl själv att han är instabil och inte mår bra och han är ingen bra förebild för Loke och han är verkligen ingen bra människa för dig och hur tänker du när du har sex med honom? Du är gravid med de vackraste du kan tänkas ha i ditt liv och smutsar ner dig av en kille som bara utnyttjar dig vilket du oxå vet om annars hade du aldrig skrivit detta inlägg! Du vet mitt nummer du vet vars ja bor kom och prata med mig jag är ingen främling för dig!

• biigdeal

Först och främst så vill jag tacka alla för såna stötande kommentarer! Men det är som sagt inte så himla lätt att släppa alla känslor om någon man verkligen tycker om.

Och till dig syster.. Nej du är ingen främling för mig och det är nog just det som är problemet! Jag kanske behöver någon som är en totalt främling för mig, som kanske kan prata av egna erfarenheter. Det spelar ingen roll hur mycket jag förklarar för dig eller för någon i familjen, så kommer ni aldrig någonsin att förstå mina känslor till honom. Han har sårat mig, gjort mig ledsen och jag har verkligen hatat honom för vissa saker. Men ändå nånstans där längst inne göra han mig otroligt glad och han får mig att må bra på något sätt som jag inte kan beskriva. Det är nånting med honom som får mig att stanna kvar, nånting som får mig att känna mig trygg med honom. Jag vet, det riktigt sjukt eftersom han behandlar mig på detta sätt.

Men jag tror nog inte jag är redo att släppa taget om honom ännu, vi har inte varit tillsammans länge. Men på denna tid vi har varit tillsammans, har vi hunnit gå igenom så mycket med varandra och det är både bra och dåliga minnen. Vissa saker som har lärt oss ett och annat, och andra minnen som bara får oss att må bra..

Varsågod och döm mig om ni vill, men man lär av sina misstag!

Svar på tråden Hjälp, vad ska jag ta mig till?!