• Maroschka

5 månader som inte alls är intresserad av saker

Jag läste på någon sån här utvecklingssida att "nu kan ditt barn själv plocka upp saker från golvet".
    Ehh...Vilda är knappt intresserad av att greppa. Hon har inte full koll på det där med grepp och får hon tag på det så släpper hon det lika fort och tycker inte det är intressant alls...
    Fler vars bebisar tatt den biten lite senare?

~Jakob 060415~ ~Olivia 080618~ ~~Vilda 101214~~
  • Svar på tråden 5 månader som inte alls är intresserad av saker
  • pluppfamiljen

Det var inte mina heller i den åldern, men senare var det mycket mera intressant. Om han låg på rygg och jag gav han en liten nalle så släppte han den så han fick den i huvudet. Stackars liten... Och saker på golvet..Nä inte intressant.

Blivande 6 barns mamma
  • Maroschka

Jo det kommer ju sen. Man är så kenpig för det är 3 barnet och dom har ju varit olika allihopa men ändå hakar man upp sig på småsaker.

~Jakob 060415~ ~Olivia 080618~ ~~Vilda 101214~~
  • nuffnuff

nånting jag lärt mig är att man inte ska läsa så mycket på såna där utvecklignssidor, för om ens lilla barn inte stämmer in på dom punkterna där det står att dom ska kunna det och det så blir man jätte orolig.
    Men barn är ju så olika och det måste dom få vara. Min son var jätte tidig i utveckligen då han var en liten bebis, och hans lilla syster är inte alls lika tidig som honom. När min dotter var fem månader så var hon inte heller så intresserad av leksaker, eller hon tittade på dom och så men hon brydde sig inte alls om att röra dom. Nu en månad senare när hon är 6 månader så leker och slår och greppar hon i leksaker, hon lixom bara kom på en dag att hon kunde använda sina händer och röra saker.

Svar på tråden 5 månader som inte alls är intresserad av saker