• mom88

Första mensen efter man slutat ammat??

Har slutat ammat för ca 2-3 veckor sen och har nu fått mensen, är inne på 3dje dagen. Har aldrig haft mycket mens innan. Men nu har jag nattbinda och den blöder jag igenom på 1-2 timmar. hade även en tampong och binda och set blödde jag igenom också. Det bara forsar blod. Inte alls roligt då jag inte kan gå någonstans man vill bara ligga nerdtoppad isängen tills det är över, men har ju en 5månaders som jag måste tahand om. Är detta normat? Hur länge håller det i sig? vad för bindor ska jag köra på?

• Svar på tråden Första mensen efter man slutat ammat??
  • syntharen

Jag hade också mycket mera mens dom första gångerna efter förlossningen, blödde på natten vilket jag aldrig gjort tidigare (förutom när jag precis fått mens som 13 åring). Men nu tycker jag att det minskat, har haft mens 8 gånger tror jag efter förlossningen. Nu har jag använt menskopp dom två senaste mens så då slipper jag risken för att läcka...

• Flickan och kråkan

Första mensen efter mitt första barn var minst sagt riklig. Blödde väldigt mycket och det höll på i 2 veckor. Jobbigt! Andra mensen var "normal". Första mensen efter mitt andra barn var tvärt om kort och jag blödde lite. Kroppen är nog lite halvförvirrad inledningsvis antar jag .

• mom88
    Flickan och kråkan skrev 2011-05-11 12:05:52 följande:

Första mensen efter mitt första barn var minst sagt riklig. Blödde väldigt mycket och det höll på i 2 veckor. Jobbigt! Andra mensen var "normal". Första mensen efter mitt andra barn var tvärt om kort och jag blödde lite. Kroppen är nog lite halvförvirrad inledningsvis antar jag .

okey, då är det väl bara att stå ut då..
Svar på tråden Första mensen efter man slutat ammat??