• Fourz

"Striktare" skola

Nu har sönerna tröttnat på skrikiga klasskamrater och respektlöshet i klassrummet.

De har önskningar om en perfekt skola vilket dom beskriver på detta sätt:

+ Helst skoluniform
    + Mindre elever i klasserna
    + Mer idrott och slöjd på schemat
    + Handuppräckning samt stå upp när man pratar (Som de gjorde förr, Tror inte det existerar längre)
    + Fokusering på språk (Främst engelska)
    + Men först och främst LUGN tillvaro i klassrummet, Respekt och handuppräckning!!

Någon som vet om det finns en skola som stämmer in på de flesta av pojkarnas krav och som lär barnen mycket?
    Samt hög utgångspoäng.

Spelar ingen roll vart skolan ligger

• Svar på tråden "Striktare" skola
  • RainMan1x7x

Kom hit to the big Apple. Katolska skolor är saken som gäller! Smisk som fan får glinen he

Novus Ordo Seclorum
  • MorsningKorsning

Engelska skolan kommer bra nära, men då måste de läsa på engelska tyvärr.

• Fourz
    MorsningKorsning skrev 2011-05-09 07:20:35 följande:
    Engelska skolan kommer bra nära, men då måste de läsa på engelska tyvärr.
    De har faktiskt funderat på engelska skolan!
    Och de är även väldigt duktig på engelska allihopa av dem.

Men hur går engelska skolan till?
    Det är inte uniform där va? Och klasserna sägs vara stora på de flesta städer?
  • Fourz
    Sömnstörd skrev 2011-05-09 00:48:25 följande:
    Engelskt internat är ett hett tips. I Sverige är det tveksamt.
    Menar du internatskola i storbrittanien?
    Vi vill inte flytta från Sverige, Men vi kan tänka oss att flytta från orten då vi haft de på fundering länge.

Vet samt att grennaskolan och lundsbyskolan är internat här i Sverige, Sträng och privatskola.
    Men då måste man betala avgiften själv och så vill vi ha sönerna i hemmet ^^
  • caliningrad

hej
    menar du att handupprackning inte finns langre?
    min dotter ar 3.5 ar och vet att man ska racka upp handen om man vill fraga nat!
    (hon gar pa en internationell forskola i Asien).

Skrammande! 

• Punkster

Skoluniform är inte tillåtet i Sverige så det lär du inte hitta vart du än vänder dig. I övrigt så kan jag tänka mig att Internationella Engelska Skolan (som är en friskolekoncern) har lite striktare miljö. Fokus på språk också. Kan nog vara liknande med Kunskapsskolan som också är en friskolekoncern.

Sen kan man diskutera om alla elever lär sig bäst på det sätt som du beskriver, men den diskussionen hör väl hemma någon annan stans. Hoppas du och dina barn hittar en skola ni trivs med!

• basset

Efter andra världskriget ,med effekterna som den tyska auktoritära uppfostran fick på dåtidens barn ,finns inte den sortens skola i värstvärlden längre. Vi har insett att den fria viljan är viktigare än blind lydnad!
    Däremot ska man naturligtvis ställa krav på att inlärningsmiljön ska vara lugn och trygg i den svenska skolan.
    Annars ska man klaga! Det brukar också vara effektivt att besöka skolan under dagtid och göra egna observationer. Tänk om det är dina egna barn som stör!

• Kodia
    caliningrad skrev 2011-05-09 09:02:52 följande:
    hej
    menar du att handupprackning inte finns langre?
    min dotter ar 3.5 ar och vet att man ska racka upp handen om man vill fraga nat!
    (hon gar pa en internationell forskola i Asien).

Skrammande! 
    Självklart ska barnen räcka upp handen oom de vill svara, men TS vill att de skall resa sig upp för att svara när de fått ordet, och det tror jag knappast förekommer i Sverige...
Svar på tråden "Striktare" skola