• Hoppetossan 79

Blod kvar i livmodern efter förlossningen?

Jag har haft endometrit efter de två första barnen och fick tredje för snart tre veckor sedan. Idag fick jag söka akut eftersom jag i torsdags och idag haft kraftiga blödningar med klumpar igen! Läkaren gjorde ultraljud och såg att jag hade blod kvar i livmodern men hon tyckte inte att det såg ut som någon infektion i dagsläget. Så hon skrev ut metergintabletter som jag ska ta i tre dagar och sen komma för kontroll nästa vecka. Finns det någon som har erfarenhet av detta? Funderar på hur stor risken är att det utvecklas till en infektion eller om det vanligaste är att etergintabletterna hjälper?

• Svar på tråden Blod kvar i livmodern efter förlossningen?
  • Mamma matte hustru

Jag hade efter sista barnet klumpar och generösa mängder upp till 8 veckor efteråt så länge det inte luktar illa och du inte har ont kan man blöda upp till ca 12-13 veckor efteråt min bm sa att om det inte börjat avta efter 10 skulle jag söka igen

• Tigerkattan

Jag fick en kraftig infektion veckan efter, det luktade satan och jag fick feber och magsmärtor.
    Låg inne på dropp.
    Min livmoder gick inte ihop sig efter sista barnet, så jag höll på att förblöda, fick veta att infektionen kom pga det och att det fortfarande låg blod kvar i livmodern.

• Hoppetossan 79

Nu har jag tagit första tabletten. Blev illamående så har fått ta en postafen med. Hoppas bara inte det påverkar mjölken också.

• Hoppetossan 79

Borde jag inte ha kraftiga blödningar nu när jag börjat med methergintabletterna?  Tanken var ju att det blodet som var kvar i livmodern skulle komma ut? Idag har jag nästan inte blött någonting.

Svar på tråden Blod kvar i livmodern efter förlossningen?