• HonEllerHan

mirena - hormonspiral ont!

Någon som har erfarenhet från mirena hormonspiral?
    Satte in min i torsdags och första dagen hade jag en liten blödning - helt enligt regelboken, nu två dagar efteråt har jag fått som kraftig mensverk, har tagit två panodil och det är säkert som det ska men jag mins inte, ska det göra så ont efteråt? Ni som har samma spiral vill nu dela med er av er erfarenhet, tror verkligen inte att det är någon fara men vill inte chansa, har jag ont tills i kväll så kommer jag självklart kolla upp det :)

Tack för era svar!!

• Svar på tråden mirena - hormonspiral ont!
  • fridaand

Har inte använt spiralen men ska sätta in en mirena om ett par veckor. Min barnmorska sa att man kan få mensvärkliknande smärta ett par dagar efter insättningen, så det är helt normalt. Man ska dock inte känna att den skaver i livmodern. Prova att ta en Ipren eller voltaren tillsammans med två Alvedon, det ger bra smärtlindring. Hoppas att det ger med sig snart!

• HonEllerHan

tog några panodil när det var som värst och sen har jag inte kännt nått nu i kväll =) Tack för ditt svar!!

• linte

Jag har en sån och hade faktiskt ont lite då och då de första månaderna. Sen försvann både smärtor och blödningar och nu älskar jag den Glad

• HonEllerHan

Det är just det resultatet jag hoppas på! ;)

• mape81

Hoppas att det onda hunnit gå över!
    Jag är inne på min andra Mirena i rad och efter båda insättningarna har jag haft
    som mensvärk. Fruktansvärt ont första 2-3 dagarna och sen lite molande till och från hela första månaden.
    Kan ju säga att jag rekomenderar ipren eller diklofenak långt framför panodil för att få någon effekt...
    Lite, lite blödningar, ganska oregelbundet första 3-4 månaderna men sen inte ett dugg!
    Är helnöjd! Nu när jag är innen på min andra så har jag haft totalt ett par tillfällen med småblödning som varat en dag åt gången men det är det värt. Har inte haft mens sen 2004 :)
    Lycka till!

Svar på tråden mirena - hormonspiral ont!