• Elin

    Bisolvon, hjälper det?

    Hej!

    Har hört att Bisolvon kan öka möjligheterna att bli gravid. Någon som vet något om detta?

  • Svar på tråden Bisolvon, hjälper det?
  • netsan

    Hej Elin jag har hört från flera tjejer att just den månaden dom tagit bisolvon så har dom blivit gravida. Jag och min kille har ätit det den här månaden. Får se om det hjälper. Det är inte dyrt och inte farligt så vi tyckte att det var värt att prova. Ska ni prova eller?

  • kajsa

    Jag funderar också på att prova Bisolvon nästa månad om det nu blir så att tant Röd dyker upp den här månaden *hoppas inte. men....*

    Det skadar ju inte att försöka i alla fall!

  • Amberina

    Är Bisolvon receptbelagt?

  • netsan

    Nej det är inte receptbelagt. Finns att köpa på apoteket vid hyllorna för förkylning. Vi har ätit tabletter. Flytande ska smaka jätte äckligt.

  • Jossebell

    Det är vanligt hostmedicin som fungerar så att den tunnar ut slemhinnor i hela kroppen även i underlivet. Därför anser man att spermier har lättare att ta sig fram till ägget...

  • Jossebell

    anser och anser, ser ut som jag inte tror att det fungerar så. Men så är det visst och min läkare kände även till knepet och sa att om man för övrigt är fullt fungerande så är det ett knep att ta till lika väl som att ligga kvar på rygg en 15 min efter samlag för att ge simmarna en extra chans

  • Jennie med ie

    De allra flesta har sådant sekret som man _ska_ ha, dvs lite segt, trådigt, som rå äggvita. Då tycker jag det är ganska rimligt att antaga att Bisolvon, om det gör sekretet tunnare, inte glr nån nytta utan snarare kan försvåra eftersom det naturliga optimala sekretet förstörs.

    Har man för tjockt sekret kan det rimligen hjälpa med diverse slemförtunnande medel, men om man har för tjockt sekret eller ej kan man inte se själv utan det får en läkare konstatera.

  • netsan

    jennie med ie man tar ju inte bisolvon 12 månader utan man testar det typ en månad. Om det inte är bra för sekretet så blir det ju bara just den månaden. Det är ju trots allt en del tjejer som lyckas just den månaden dom tagit bisolvon. Det finns ju inga bevis vare sig för eller emot.

    Har läst om dig på bröllopstorget. Hoppas ert barn kommer snart.
    Du har säkert hjälpt många tjejer med dina kunskaper.

    Sköt om dig/ Kram

  • Jennie med ie

    Tack för de vänliga orden netsan :0)

    Det är förståss skillnad på att avända det EN gång och på att göra det i varje menscykel, men de som är övertygade om Bisolvons positiva egenskaper vad gäller bebisverkstad brukar inte använda det bara en gång....
    Och att man använder Bisolvon i t ex april och man då blir gravid betyder ju inte det att det är Bisolvon som gjorde det. Att händelse A följs av händelse B betyder inte automatiskt att det är _på grund av _ händelse A som händelse B skedde. Hänger ni me´? *s*

    "Om det inte är bra för sekretet så blir det ju bara just den månaden."
    Fast man märker ju oftast inte själv om det är bra för ens sekret eller inte, därför ville jag "varna"..... Sekretet _ska_ ju liksom vara lite tjockt och trådigt, varför vill man göra det tunt då? Det verkar vara en utbredd missuppfattning att ju tunnare sekret = desto lättare för spermierna att simma, men så är det ju inte...

    Var och en gör självklart som man vill, men det skadar inte att se på saken från alla olika vinklar innan man experimenterar med läkemedel på egen hand.

  • Elin

    Tack!!

    Jag tror nog att jag ska prova den här månaden. Har köpt Bisolvon i tablettform. Tror ni att man ska käka dom långt innan ägglossningen eller just bara någon dag innan?

  • Jossebell

    Eftersom man inte äter dem i förebyggande syfte när man använder dem till hostan utan de hjälper tämligen omgående så tror jag att det kan vara lämpligt att äta dem endast någon dag före och några dagar efter för att pricka rätt.

  • netsan

    Hej Elin jag åt från mensens första dag och två veckor framåt ungefär tills ägglossning. Jag har hört att man inte ska äta dom när man har ägglossning.

  • lisa

    ska killen också äta bisolvon???

  • netsan

    Hej Lisa ja både killen och tjejen ska äta det.

Svar på tråden Bisolvon, hjälper det?