• Mumman

Follikel utan ägg

Hur vanligt är det med äggblåsor utan ägg?

Jag hade vid VUL i onsdags en äggblåsa på 22mm, men ägglossningstesterna visar bara negativt hela tiden :( Tror inte det blir någon ägglossning denna gång heller trots att jag ätit pergotime denna gång.

Visar ägglossningstesterna positivt även fast det inte finns något ägg i blåsan? Har haft positiva tester förut, utan att jag fått ägglossning.

• Svar på tråden Follikel utan ägg
  • Dimitra
    Mumman skrev 2011-05-06 15:56:07 följande:
    Visar ägglossningstesterna positivt även fast det inte finns något ägg i blåsan? Har haft positiva tester förut, utan att jag fått ägglossning.
    Ja, det gör de. Testerna visar bara att hormonet, LH, som krävs för sista tillmognaden och själva lossandet finns där. Det uppträder ca 36 timmar innan ÄL och det oberoende follikelns innehåll.
    The Dimitra universe.
  • Mumman
    Dimitra skrev 2011-05-06 15:57:57 följande:
    Ja, det gör de. Testerna visar bara att hormonet, LH, som krävs för sista tillmognaden och själva lossandet finns där. Det uppträder ca 36 timmar innan ÄL och det oberoende follikelns innehåll.
    Okej, tack för svar.

Börjar bli orolig att jag inte har några ägg i mina blåsor. Har PCO. Nu när jag har denna stora blåsa visar inte äl testerna någonting och det är ju mycket märkligt. Sist hade jag inte ens i närheten av en sån stor och då blev dom positiva. Konstigt.
  • Dimitra
    Mumman skrev 2011-05-06 16:00:05 följande:
    Börjar bli orolig att jag inte har några ägg i mina blåsor. Har PCO. Nu när jag har denna stora blåsa visar inte äl testerna någonting och det är ju mycket märkligt. Sist hade jag inte ens i närheten av en sån stor och då blev dom positiva. Konstigt.
    Hur ofta testar du? Stegringen kan vara på bara några timmar och testar man på fel tid missar man
    The Dimitra universe.
  • Mumman
    Dimitra skrev 2011-05-06 16:01:21 följande:
    Hur ofta testar du? Stegringen kan vara på bara några timmar och testar man på fel tid missar man
    Morgon & Kväll enligt råd ifrån gyn så jag inte ska missa nåt. Men dom är inte ens i närheten av varandra strecken, så negativt det bara kan bli.

Dock såg gyn i mikroskop kristaller i sekretet ifrån underlivet -vilket tyder på ägglossning. Men mina tester envisas med att vara negativa trots allt.
  • Dimitra
    Mumman skrev 2011-05-06 16:02:34 följande:
    Morgon & Kväll enligt råd ifrån gyn så jag inte ska missa nåt. Men dom är inte ens i närheten av varandra strecken, så negativt det bara kan bli.

Dock såg gyn i mikroskop kristaller i sekretet ifrån underlivet -vilket tyder på ägglossning. Men mina tester envisas med att vara negativa trots allt.
    Men ååååh Hoppas att du bara har otur med testandet och att du ÄL:ar fint ändå.
    The Dimitra universe.
  • Mumman
    Dimitra skrev 2011-05-06 16:03:40 följande:
    Men ååååh Hoppas att du bara har otur med testandet och att du ÄL:ar fint ändå.
    Ja, man kan ju alltid hoppas. Och hoppas även att äl testerna ska bli positiva, skulle kännas lättare så
  • Dimitra
    Mumman skrev 2011-05-06 16:06:42 följande:
    Ja, man kan ju alltid hoppas. Och hoppas även att äl testerna ska bli positiva, skulle kännas lättare så
    Jag håller tummarna för dig.
    The Dimitra universe.
Svar på tråden Follikel utan ägg