någon med samma som jag?! hjälp!!
Hej!
Kan hända att detta inlägget blir lite långt men snälla läs för att se om ni haft samma konstiga tecken som jag haft...*förvirrad*.
Jag slutade med mina mini-p (cerazette) för ca. 1 månad sedan. I vanlig ordning om jag missat piller i flera dagar och väntat på att mensen ska börja igen för att kunna börja om på mini-p så har det bara tagit ett par dagar för mensen att komma.
När jag slutade med mina mini-p så hade jag och min partner oskyddat sex (ganska mycket) och under flera veckor (som nykära). Ingen mens har uppstått.
Förrän för ca. 3-4 dagar sedan, då jag fick lite ljusröda samt ljusbruna flytningar, hade så lite varierat under 2-3 dagar. Dag 3-4 gick det över i lite mer fast blodform och nu har det varit som mens under några dagar, dock inte så mycket så att jag behövt mer än ett litet tjockare trosskydd, alltså ingen binda.
Nu dag 4-5 har det avtagit rejält med blod. I förrgår gjorde jag ett gravtest men det visade negativit?!?! Kanske tog jag det för tidigt, om jag nu skulle vara gravid?
Jag kollade i min kalender och insåg att vi haft sex under dagarna 14, 13, 12, 11 och 10 kanske t.o.m. 9 innan mens, då man ska ha ägglossning.
Jag har flera symptom som trötthet, ömma bröst, lätt mensvärk, HUNGRIG, samt kissnödig mycket oftare trots att jag inte dricker mer vatten än vanligt.
Min fråga är om någon haft liknande?! Om jag gjort gravtest för tidigt eller om jag ens kan vara gravid när jag har starkare röda blödningar i 2 dagar?! Och när ska jag göra gravtest igen i så fall?
Nu när jag sitter och skriver märker jag att det alltså bara måste varit 2 veckor sedan jag blev befruktad i så fall. Jag har hört att det både kan vara vanligt med mindre blödningar men även mens i den perioden som man ska ha det i början (vilket borde vara nu efter avslutade mini-p) ?! Stämmer det också?
Hjälp mig ni därute!
/osäker tjej