• pågmamman

Byta till "2-ans" dinapp 1 månaders?!

Har mam-flaskor & börjar komma upp i mellan 120-150 ml per måltid - ibland e det som han blir frustrerad av att det tar tid att suga i sig all mat... Testade med 2.an & verkade funka bra... Men kanske e det för tidight att byta?! Ökar risken för magont & så? Hur har ni andra gjort?

• Svar på tråden Byta till "2-ans" dinapp 1 månaders?!
  • Linnika

Är det Mam du har?

Vi har det och körde med "fel" napp ända tills för en vecka sedan. För den nappen med en droppe på är ju för bröstmjölk och han har fått ersättning sedan han var 2 veckor(är 3 månader på nästa vecka). Så han har fått kämpa som en lite tok för att få i sig maten. 
    Vi (dom dåliga föräldrarna) upptäckte det av en ren slump och tvingade då iväg mormor för att köpa rätt storlek på napparna åt  oss.

ღ Linus ღ
  • Snabeldrake

Ta det hål som verkar passa barnet bäst. Vissa barn vill suga hårt och svälja långsamt. Andra vill inte suga hårt men ändå få i sig och svälja. Min son drack ur tvåan hela tiden, välling i trean. Ettan är mest bara för bröstmjölk men om barnet tycker att det går för snabbt med tvåan så kan man ta ettan ändå till ersättning. Ja du fattar. Ta den som passar ditt barn bäst. 

• pågmamman

tack för tips. Står fr 2 mån på 2ans + både för bröstmjölk o ersättning på både 1 o 2 - så Lintias - ni har inte varit så dåliga föräldrar, , om ni kört 1an - har han dessutom varit nöjd? min kille har varit helnöjd med 1.an fram tills nu då - han fyller 1 månad i morgon. Det svåra tycker jag e att veta om det e nappen eller bra att han stökar & bökar lite. e rädd för att byta för snabbt & mycket - för har dålig erfarenhet av det sedan hans brossa var baby - tillslut vet man inte vad som är vad & lite svårt att backa bandet. Så nu e jag alltså i valet & kvalet - tolka detta som en fas - fortsätta med napp 1 ett tag till & se om han lugnar sig så småningom ändå - elelr testa 2.an med risk för att det blir rörigt &/elelr att han får ont i magen?!

• Linnika
    pågmamman skrev 2011-05-05 18:52:24 följande:
    tack för tips. Står fr 2 mån på 2ans + både för bröstmjölk o ersättning på både 1 o 2 - så Lintias - ni har inte varit så dåliga föräldrar, , om ni kört 1an - har han dessutom varit nöjd? min kille har varit helnöjd med 1.an fram tills nu då - han fyller 1 månad i morgon. Det svåra tycker jag e att veta om det e nappen eller bra att han stökar & bökar lite. e rädd för att byta för snabbt & mycket - för har dålig erfarenhet av det sedan hans brossa var baby - tillslut vet man inte vad som är vad & lite svårt att backa bandet. Så nu e jag alltså i valet & kvalet - tolka detta som en fas - fortsätta med napp 1 ett tag till & se om han lugnar sig så småningom ändå - elelr testa 2.an med risk för att det blir rörigt &/elelr att han får ont i magen?!
    Jo han va nog nöjd som de verkade, fast det tog ju en väldig tid för honom att äta.
    Men nu går de bättre =) 
    ღ Linus ღ
Svar på tråden Byta till "2-ans" dinapp 1 månaders?!