Hur mycket "fickpengar" har du varje månad?
Ja på ett ungefär? Vill veta hur vi ligger förhållande till andra. Nyfiken
(alltså pengar du kan göra vad du vill med)
Ja på ett ungefär? Vill veta hur vi ligger förhållande till andra. Nyfiken
(alltså pengar du kan göra vad du vill med)
Hur menar du? Pengar som är över när räkningarna är betalda eller?
Mellan 1000 och 1500 kr som täcker in nöjen, kläder, smink... Allt som inte är nödvändigt. Skulle vi vilja göra något speciellt sparar vi också mellan 6000 -10 000 i månaden och detta kan vi i speciella fall ta av (ex. en Köpenhamnssemester i påskas)
OK! Svårt att veta då jag är ganska ekonomisk men jag skulle lätt kunna göra av med 10 000 kr i månaden om jag hade velat men det gör jag inte!
2000-1500 kr var har vi till att göra vad vi vill för. Orsaken till att vi har så pass lågt ( i förhållande till våra löner) är att vi sparar till att köpa hus men skulle vi någon månad behöva lite mer så brukar det ordna sig
Jag vet inte hur mycket "fickpengar" jag har varje månad. Det varierar nog väldigt från månad till månad. Det är inget jag tänker på. Det sätts undan till sparande, räkningar betalas, mat, kläder osv. Det brukar finnas några tusen på kontot när det kommer in nya pengar i slutet på månaden.
Jag har 4000kr i månaden som personliga fickpengar på ett eget konto. De ska gå till mina kläder och mina egna nöjen.
Sen har vi 4000kr till i gemensamma fickpengar som går till restaurangbesök, inredning etc.
Oj, svårt att uppskatta..men jag spenderar nog ca 500-1000 kr på kläder, ca 500-1000 kr för smink, 500-1000 kr för kaffe på väg till jobbet samt lunch några dagar i veckan...Totalt en "normal" månad kanske 2-3000 kr. Vissa månader mera....
Ett par hundra åtminstone, brukar jag ha.
Det blir nog ca 5000kr. Men det är sällan allt går åt. Det som blir över sparas tills vidare.