Är AVA Riga lättare att kommunicera med än AVA St Petersburg?
Hej! Min man och jag står i begrepp att göra vår första äggdonation, och har just beslutat oss för att avbryta "samarbetet" med AVA St Petersburg. Vi har inga som helst betänkligheter om att de är medicinskt kompetenta men GUD så svåra att ha att göra med!!! Tar flera dagar innan de svarar på mail, och när svaren kommer är det ofta goddag yxskaft - så att man undrar om de verkligen läst ens journal/föregående mail etc, eller råkat blanda ihop en med en annan patient. Telefonkontakten är inte lättare den. Det tog 8 dagar innan de svarade på intresseanmälan vi skickade in via deras hemsida - och jag borde ha lyssnat på magkänslan som sade mig att detta kunde komma att bli jobbigt. Men men. Det kanske bara beror på att de är överbelastade, men för patienten blir ju resultatet detsamma, man känner sig lite nonchalerad och ganska tjatig - och lessnar. Som tur är hade de dessutom glömt skicka kontrakt och faktura (vilket jag också väntat på, och tjatat om i en månads tid), så vi har inte betalt något, och ger upp dem nu.
Jag kontaktade AVA Riga och hoppas på bättre tur där. Ni som varit där - känns de ordentligt organiserade, och med "koll"? Funkar mailkontakten etcetera?
Undrar Ella